شناسهٔ خبر: 24214742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

قله بیژن، محل احتمالی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آخرین گمانه زنی ‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن محل سقوط احتمالی هواپیما باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته (30 بهمن) به شبکه خبر، گفت: یک پایگاه مدیریت بحران با تجهیزات و امکانات ویژه امدادی برای ادامه عملیات جست و جو در سی سخت مستقر می شود.

وی اظهار داشت: گروه‌ های جست و جوی زمینی و هوایی منطقه احتمالی سقوط هواپیما را بررسی کرده‌ اند اما به دلیل شرایط ویژه جوی منطقه در ارتفاع بیش از چهار هزار و400 متری عملیات تجسس به ‌دشواری صورت می‌گیرد.

احمدی تصریح کرد: عملیات جستجو توسط چندین فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و هوانیروز از استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و بوشهر و صدها نیروی امدادی، عملیات جست و جو در مناطق احتمالی به ویژه در محدوده ارتفاعات مشرف به منطقه پادنای شهرستان سمیرم انجام گرفت اما لاشه هواپیما یافت نشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: عملیات جست و جو علاوه در مناطق پیش بینی شده در پادنای سمیرم با بسیج تمامی امکانات و نیروهای امدادی در منطقه سخت گذر بیژن نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای به نتیجه رسیدن تلاش ها و یافتن هواپیمای سقوط کرده، از نیروهای نظامی سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی هم استفاده خواهیم کرد.

احمدی ادامه داد: با توجه به تاکید فراوان دولت به ویژه رئیس محترم جمهور، معاون اول و سایر مقامات اجرایی، حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه و همچنین شرکت در ستاد بحران استان از فردا نیز نیروها و امکانات بیشتری برای عملیات جست و جو به منطقه اعزام خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سخت گذر بودن، ارتفاع بالای افزون بر چهارهزار و 500 متری برخی قلل دنا، برودت هوا و مه شدید کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وی ابراز داشت: از کشورهایی که دارای ماهواره تجسسی و شناسایی هستند نیز درخواست کرده ایم هرگونه اطلاعاتی که درباره محل سقوط هواپیما دارند را در اختیار کشورمان قرار دهند.

احمدی گفت: خبرهای ضد و نقیضی که از سوی رسانه ها و مقام های مسئول مبنی بر پیدا شدن قطعاتی از هواپیما منتشر شده را نمی توان تایید کرد.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط می‌ کند.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می ‌شود و بر اساس اعلام اورژانس، خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می‌افتد.

نظر شما