شناسهٔ خبر: 24212733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جستجوي هواپيما در سميرم ادامه دارد/ هواپيما هنوز پيدا نشده

خبرگزاری شبستان:جستجوي هواپيما تهران به یاسوج در کوه های دنا سميرم با حضور تیم های امدادی، عملیاتی و نظامی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

 خبرگزاری شبستان -اصفهان:

پس از خروج از رادار هواپیمایی آسمان در روز گذشته، عملیات شناسایی لاشه و مسافران این هواپیما آغاز شد که علی رغم تلاش بیش از 24 ساعته نیروهای امدادی اما تاکنون هیچ اثری از لاشه و مسافران این هواپیما پیدا نشده ولی جستجوي هواپيما تهران به یاسوج در کوه های دنا سميرم با حضور تیم های امدادی، عملیاتی و نظامی ادامه دارد.

با توجه به حالات جوی هوا و ارتفاعات بلندکوه های دنا جستجو به سختی انجام می شود اما تمام توان نیروهای امدادی به صورت تیم های زمینی و هوایی در حال انجام است که وزیر راه و شهرسازی نیز صبح امروز این وضعیت را بررسی کرد.

صدور دستور انجام اقدامات لازم از سوی استاندار اصفهان

محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان با سفر به شهرستان سمیرم و بازید از منطقه دستور لازم برای انجام اقدامات عملیاتی را صادر کرد و گفت: امکانات امداد و نجات استان اصفهان برای پاسخ به نیازهای نیروهای عملیاتی و تجسس بکار گرفته شود.

وی افزود: با استاندار فارس مذاکرات لازم جهت پشتیبانی احتمالی برای کمک به رفع نیاز جهت تجسس و امداد رسانی به مصدومان این حادثه صورت گرفته و از کل امکانات استان اصفهان هم برای رفع این نیاز استفاده می شود.

تیم های کوهستان هلال احمر به منطقه اعزام شدند

محسن مومنی، مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اعزام تیم های امدادی از روز گذشته به شهرستان سمیرم و محل احتمالی سقوط هواپیما گفت: 6 تیم امدادکوهستان، بالگرد و نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان در محل پیش بینی سقوط هواپیما حضور یافته و در حال انجام عملیات جستجو هستند.

وی افزود: یکصد کوهنورد در غالب تیم های توانمند هیئت کوهنوردی هلال احمر استان اصفهان هم در حال فعالیت هستند و فعالیت جستجو همچنان ادامه دارد تا اینکه محل سقوط شناسایی و نیروهای امدادی جهت امداد رسانی اعزام شوند.

مومنی ادامه داد: آمبولانس و اتوبوس سیار هلال احمر برای کمک رسانی به مصدومان احتمالی این حادثه در شهرستان سمیرم حضور دارند و به محض شناسایی محل سقوط و آغاز عملیات امداد نجات از وسایل امدادی استفاده خواهد شد.

ایجاد قرارگاه پلیس در محل حادثه سقوط هواپیما

سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان از ایجاد قرارگاه پلیس در محل حادثه سقوط هواپیما خبرداد و گفت: چهارصد نیروی پلیس برای تامین امنیت، جستجوی هواپیما و اعمال محدودیت ترافیکی در شهرستان سمیرم در غالب قرارگاه امنیت و امداد خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: به منظور تامین نظم ترافیکی و جلوگیری از ترافیک سنگین محدودیت ترافیکی در محدوده سی سخت به بیده اعمال شده و وضعیت در حال کنترل است.

آماده باش نیروهای مسلح برای خدمت رسانی

نیروهای مسلح استان اصفهان اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای خدمت رسانی به مردم و حادثه دیدگان به صورت آماده باش هستند و هوانیروز اصفهان آمادگی لازم برای انتقال مسافران این هواپیما به شهر را اعلام کرده است.

تیم های هوایی با توجه به مشکلات جوی قادر به انجام عملیات به صورت کامل نیستند و کشت در آسمان های دناکوه به سختی و در ارتفاعات به صورت کامل امکان پذیر نیست.

تمام امکانات استان اصفهان برای شناسایی و ارائه خدمات آماده شده اما آب و هوا کوهستانی و سرد و مه آلود امکان انجام دقیق و گشت زنی هوایی را به تیم های هوایی نداده است.

کمک خلبان قبلی خلبان فولادی و مدیرعامل شرکت هوایی آسمان هم امروز برای وضعیت موقعیتی که خلبان در گذشته تردد می کرده در آسمان های سمیرم پرواز داشتند.

نظر شما