شناسهٔ خبر: 24209107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیکاری عامل اصلی مشکلات اجتماعی

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز اشتغال در استان نیست و باید فضای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کردستان معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با بیان این مطلب که اعتبارات دولتی پاسخگوی اشتغال استان نیست گفت: بخشی از نگرانی‌ها در خصوص معضلات اجتماعی مربوط به اشتغال است و هرجا که طلاق و مشکلات دیگر اجتماعی کم بوده وضعیت اشتغال نیز مناسب دیده شده است بنابراین باید در راستای تقویت زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان گام برداشت. بیکاری عامل اصلی مشکلات اجتماعی
حسین خوش اقبال با اشاره به اطلاعات ارائه شده در این جلسه در خصوص ازدواج، طلاق، بیکاری و ... از سوی متولیان امر یادآور شد: آمار و اطلاعات ارائه شده براساس بافت جمعیتی و مذهبی استان کردستان نگران کننده است و نیاز به توجه دارد.
وی با اشاره به روند برگزاری جلسات راهبردی جمعیت استان کردستان افزود: جلسات باید منظم برگزار شود تا اعضای جلسه با مطالعه وارد جلسات شوند واطلاعات کافی را ارائه دهند.
محسن آقایی مدیرکل ثبت احوال استان کردستان هم بابیان اینکه تاکنون ۸۱۵ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است گفت: استان کردستان در صدور کارت ملی هوشمند رتبه چهارم کشور را داراست و سایر افراد نیز باید نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.
معاون اسناد هویتی ثبت احوال کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه در شبانه روز ۲۰ واقعه فوت در هر شبانه روز در استان ثبت می‌شود گفت: امسال ۶ هزار و ۱۰۷ واقعه فوت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.
سید محمد صادق سجادی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت در طول ۱۰ ماهه امسال در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد افزایش داشته است گفت: بیشترین ولادت در بانه و مریوان اتفاق افتاده است.
وی گفت:کمترین میزان ثبت ولادت مربوط به شهرستان‌های سروآباد و بیجار است.
معاون اسناد هویتی ثبت احوال کردستان افزود: در این مدت ۱۲ هزار و ۸۴۵ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش و نیم درصد رشد داشته است.
سجادی میزان طلاق ثبت شده در استان را نیز ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت و نیم درصد افزایش داشته است.
وی گفت: شهرستان‌های مریوان و قروه به ترتیب بیشترین نرخ طلاق رابه خود اختصاص داده‌اند و سروآباد و بانه کمترین نرخ طلاق را دارا هستند.
در ادامه هر کدام از اعضای جلسه به بیان آمار واطلاعاتی درمورد جمعیت و شورای راهبردی استان بیان کردند.
دلنیامحمدی. باتمانی

نظر شما