شناسهٔ خبر: 24205430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان خبرداد:

ثبت ۴۴ واقعه طلاق در بین مردان ۷۵ ساله کردستانی

سنندج - معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان از ثبت ۴۴ واقعه طلاق بین مردان ۷۵ ساله استان در ۱۰ ماهه امسال خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، سید محمدصادق سجادی امروز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۸۴۵ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ حاصل از ثبت ازدواج در استان ۹.۵ در هزار بدست آمده است، عنوان کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان قروه با ۱۳.۱ در هزار و کامیاران ۱۱.۴ در هزار است.

وی کمترین ازدواج ثبت شده در این مدت را هم مربوط به شهرستان های سنندج و بیجار ذکر کرد و اظهارداشت: میانگین سن ازدواج در مردان استان ۲۷ سال و در زنان ۲۳ سال بوده است.

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان با اعلام اینکه در این ۱۰ ماهه امسال ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه طلاق در استان ثبت شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

سجادی نرخ حاصل از ثبت طلاق در استان را ۲.۶ در هزار خواند و بیان کرد: شهرستان های مریوان و قروه به ترتیب با ۳.۵ و ۳.۳ در هزار بیشترین و سروآباد و بانه هم کمترین نرخ طلاق  را داشتند.

وی ادامه داد: بالاترین میانگین سن طلاق مردان  ۳۷ سال و زنان هم ۳۰ سال مربوط به شهرستان سنندج و پایین ترین میانگین سن طلاق هم مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان اظهارداشت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۴ واقعه طلاق در بین مردان ۷۵ ساله در استان به ثبت رسیده است.

وی به آمار میزان واقعه ولادت دراستان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۵ هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت دراستان به ثبت رسیده که این میزان نسبت  به مدت مشابه آن در سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی  با اشاره به اینکه بیشترین واقعه ولادت مربوط به شهرستان های بانه و مریوان وکمترین هم مربوط به شهرستان های سروآباد و بیجار بوده است، اظهارداشت: از میزان آمار مذکور ۱۷ هزار و ۹۵۷ واقعه مربوط به ولادت شهری و ۷ هزار و ۲۴۳ واقعه هم ولادت روستایی بوده است.

معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال کردستان افزود:در هر ماه ۲ هزار و ۵۲۰ ولادت به عبارتی در هر ساعت ۳ واقعه ولادت دراستان به ثبت می رسد.

وی عنوان کرد: در این ۱۰ ماهه ۶ هزار و ۱۰۷ واقعه فوت هم داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹/. درصد افزایش داشته است.

نظر شما