شناسهٔ خبر: 24200950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت‌الاسلام سعیدی:

نفاق پیچیده‌ امروز را باید با روشنگری برطرف کنیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: متاسفانه نفاق پیچیده‌ای وجود دارد که باید با تدبیر و بدون ایجاد تنش و تشنج و روشنگری درباره دستاوردهای فراوان انقلاب به آن پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش سراسری روحانیون سپاه گفت: وظیفه و رسالت نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه نواحی و استان‌ها ایجاد قوت که همان ایمان و بصیرت در پاسداران است، می‌باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه قدرت‌سازی هنر اسلام است، گفت: اگر قدرت و قوت با یکدیگر همراه شوند، می‌توانیم شخص یا دستگاه قدرتمندی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقتدار ایران و پیروزی‌های محور مقاومت ادامه داد: وضعیتی که امروز در پی رهنمودهای رهبر انقلاب در غرب آسیا به وجود آمده، ناشی از ترکیب قدرت و قوت و ایجاد انگیزه در بین مردم لبنان، سوریه، عراق و انتقال فرهنگ بسیجی بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تنها عاملی که به وسیله آن می‌توان در برابر آمریکا ایستاد، «مقاومت» است که در غرب آسیا این موضوع را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی همچون دو روی یک سکه است، در یک روی این سکه دستاوردها، عملکرد و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر و در روی دیگر سکه، نوع مدیریت در بخش دولت است. امروز با مشکلاتی مواجه هستیم و متاسفانه نفاق پیچیده‌ای وجود دارد که باید با تدبیر و بدون ایجاد تنش و تشنج و روشنگری درباره دستاوردهای فراوان انقلاب به آن پرداخت.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به بیان ویژگی های شهید محلاتی پرداخت و گفت: شهید آیت‌الله محلاتی نقشی موثر در پیروزی انقلاب داشت و از مبارزین راستین خط امام بود. در انقلاب‌ها خواص پس از پیروزی انقلاب ریزش دارند اما شهید محلاتی محکم ایستاد و هیچ خللی در خط مشی او ایجاد نشد تا جایی که رهبر انقلاب فرمودند شهید محلاتی فردی سازش ناپذیر با استکبار است.

وی ادامه داد: شهید محلاتی نقشی بارزی در ایجاد نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه داشت. ایشان از نظر ذهنی و نگرش، بینش بالایی داشتند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: یکی از کسانی که در رفتن من به حفاظت اطلاعات موثر بود شهید محلاتی بود و موجب شد تا من در شرایط بسیار سخت، حدود 9 سال در حفاظت اطلاعات کار کنم. البته شهید محلاتی از افراد تاثیرگذار در شکل گیری حفاظت اطلاعات سپاه بود.

وی در  ادامه  تصریح کرد: آن چیزی که انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه عمل کرده، تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بوده است و آمریکا از همین موضوع وحشت دارد. تولید ایمان راسخ و معنویت تاثیرگذار در سپاه و بین پاسداران بر عهده ما است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به بومی سازی مقاومت در منطقه بیان داشت: توسعه تفکر بسیجی در کشورهای منطقه موجب تولید قدرت آنها شده است و تنها چیزی که توانسته کشورهای منطقه را در مقابل نقشه‌های آمریکا مصون بدارد همین تفکر مقاومت است.

وی تولید معنویت را رسالت اصلی روحانیون در سپاه دانست و خاطرنشان کرد: امروز اِشراف یکی از راهبردی ترین ماموریت‌ها است. فرماندهان باید اشراف را تا سرپنجه‌ها گسترش دهند و باید واقعیت‌ها در گزارشات منتقل شود. یکی از مهمترین اولویت‌های ما بسیج طلاب و اساتید است و مهمترین کار برون سازمانی ما ساماندهی بسیج اساتید روحانی و بسیج طلاب است و این می‌تواند نقطه عطفی در بسیج اساتید و روحانیون باشد.

نظر شما