شناسهٔ خبر: 24199760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

مرکز مدیریت پسماند صنعتی در پاکدشت راه اندازی می شود

پاکدشت- استاندار تهران گفت: جانمایی های مربوط به مرکز مدیریت پسماند صنعتی در پاکدشت انجام شده و سایت شماره یک این مرکز به زودی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران با محوریت شهرستان پاکدشت، که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی ضمن تاکید بر حل مشکلات پاکدشت با تلاش و سعی همه مدیران، گفت: طبق آمارها ۲.۶ درصد جمعیت استان تهران در پاکدشت زندگی می کنند.

وی تنها راه حل پسماند جنوب شرق استان تهران را تشکیل شرکت و ثبت آن با سهامدار ی ۴شهرستان پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک دانست و اضافه کرد: در دفع زباله با مشکلاتی مواجه هستند که باید با تصمیم واحد این مشکلات برطرف شود، با توجه به ارزش بالای اراضی این شهرستان ها، نمی توان برای هرکدام از آن ها سایت دفن زباله در نظر گرفت، برای صیانت از این اراضی باید سایت پسماند زباله سوز برای این ۴ شهرستان و با سهامداری ٨شهر ایجاد کنیم.

استاندار تهران گفت: در بودجه سال ٩٧ رقم خوبی از سوی دولت به مدیریت پسماند تخصیص داده شده و اگر به فکر تأسیس شرکت های پسماند نباشیم نمی توانیم از این بودجه سهمی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این که هر شهر بخواهد به تنهایی پسماند را مدیریت کند، هزینه ها را بالا می برد ولی اگر به صورت مجتمع این امر صورت گیرد می توان برای شهرها درآمد ایجاد کرد.

مقیمی سپس افزود: با توجه به استقرار ۳ شهرک صنعتی در شهرستان پاکدشت، کارهای مطالعاتی و جانمایی مربوط به ایجاد سایت شماره یک پسماند صنعتی انجام شده و عملیات مربوط به احداث راه دسترسی به این مرکز در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی ظرفیت های اقتصادی این شهرستان را مناسب توصیف کرد و گفت: باید نگاه ویژه ای به پاکدشت داشته باشیم.

محمد قمی حمل و نقل و ترافیک را از مسائل و معضلات موجود در شهرستان پاکدشت دانست و خواستار در نظر گرفتنه بودجه‌ای برای متروی پاکدشت و اجرای آن شد.

گفتنی است، محمدحسین مقیمی صبح دوشنبه و در دهمین سفر شهرستانی خود وارد پاکدشت شد و ابتدا به گلزار شهدای این شهرستان عزیمت و با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

وی پیش از این، استاندار تهران در سفر به شهرستان های بهارستان، پیشوا، فیروزکوه، ملارد، پردیس، قرچک، اسلامشهر، ورامین و دماوند، مشکلات این شهرستان ها را پیگیری و تصمیماتی برای حل آن ها اتخاذ کرده بود.

نظر شما