شناسهٔ خبر: 24204965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| سایت پسماند شهری در جنوب شرق استان احداث می‌شود

R7840/P1357/S6,60/CT11

استاندار تهران با اشاره به لزوم ثبت شرکت پسماند ویژه زباله‌های شهری گفت: کارهای مربوط به عملیات اجرایی این شرکت و جانمایی آن از اول تیرماه سال آینده آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، محمدحسین مقیمی امروز در سفر به شهرستان پاکدشت با حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ پاکدشت که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع پسماند از سوی شهرداران استان اظهار داشت: امسال در بودجه سال 97 رقم خوبی از سوی دولت به مدیریت پسماندها تخصیص داده شده که اگر به فکر تأسیس شرکت‌های پسماند نباشیم نمی‌توانیم از این بودجه سهمی داشته باشیم.

وی در ادامه اراضی شهرستان پاکدشت را زرخیز و مستعد توسعه بخش کشاورزی استان توصیف کرد و افزود: برای صیانت از این اراضی باید سایت پسماند ویژه شهرستان‌های جنوب شرق استان شامل پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا و با سهامداری 8 شهر برای پسماند شهری ایجاد شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم ثبت شرکت پسماند ویژه زباله‌های شهری تصریح کرد: کارهای مربوط به عملیات اجرایی این شرکت و جانمایی آن از اول تیرماه سال آینده آغاز می‌شود.

مقیمی سپس با اشاره به استقرار سه شهرک صنعتی در شهرستان پاکدشت خواستار تعیین تکلیف پسماند صنعتی این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی و جانمایی مربوط به ایجاد سایت شماره یک پسماند صنعتی انجام شده و عملیات مربوط به احداث راه دسترسی به این مرکز نیز در آینده‌ نزدیک آغاز می‌شود.

رشد نجومی جمعیت دغدغه اصلی مجمع نمایندگان استان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح هادی و جامع شهری و روستایی گفت:در برخی روستاهای استان با رشد فزاینده جمعیت روبه رو هستیم که توازن در این امر مستلزم بازنگری در طرح هادی روستایی است.

استاندار تهران با استناد به قانون بازنگری طرح‌های جامع و هادی تأکید کرد: طبق قانون این اجازه به مجریان این طرح‌ها داده شده تا با رعایت قوانین و ضوابط و با توجه به افزایش جمعیت، این طرح‌ها را بازنگری و برای جمعیت سرریز در شهر و روستا برنامه‌ریزی کنند.

مقیمی در پایان با بیان اینکه تبعات ناشی از عدم بازنگری در این طرح‌ها برای مردم و مسئولان بسیار پرهزینه است افزود:دغدغه اصلی مجمع نمایندگان استان تهران رشد نجومی جمعیت در شهرها و روستاها و عدم بازنگری در طرح‌های جامع و هادی شهری و روستایی است، که اگر بازنگری به هنگامی در این طرح‌ها صورت نگیرد ساخت و ساز غیرمجاز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما