شناسهٔ خبر: 24210460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارتهران:شرکت مدیریت پسماند جنوب شرق تهران تأسیس می شود

تهران -ایرنا -استاندار تهران از تأسیس شرکت مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه محیط زیست کمیته برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار کرد: شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت در دفع زباله با مشکلاتی مواجه هستند که باید با تصمیم واحد این مشکلات برطرف شود.
وی اظهار کرد: اراضی این شهرستان ها عمدتا کشاورزی بوده و از ارزش بالایی برخوردارند و نمی توان برای هر یک از این شهرستان ها سایت دفن زباله در نظر گرفت چرا که شیرابه های این زباله ها نیز علاوه بر خاک ، آب های زیرزمینی را نیز با مشکل مواجه می کند.
وی افزود : امروز نمی توان فقط به دفن زباله و یا تولید کمپوست فکر کرد بلکه باید با سوزاندن زباله و تبدیل آن به انرژی ، برق مورد نیاز را تولید و برای شهرها ایجاد درآمد کرد
مقیمی اظهار کرد: برای دست یابی به این هدف لازم است تا پایان امسال یک شرکت مدیریت پسماند که چهار شهرستان سهامدار آن خواهند بود تأسیس کرد تا خدمات این شرکت به 4 شهرستان و 8 شهر این بخش از استان تهران ارائه شود.
وی تصریح کرد: این که هر شهر بخواهد به تنهایی پسماند را مدیریت کند هزینه ها را بالا می برد ولی اگر به صورت مجتمع این امر صورت گیرد می توان برای شهرها درآمد ایجاد کرد.
استاندار تهران تأکید کرد:نباید با مسائل حاشیه ای مدیریت پسماند را به تأخیر انداخت ، اگر تصمیمات کلان در سال اول فعالیت دولت اتخاذ نشود و در سال دوم اجرایی نگردد ، نمی توان به اجرای آن در سال های سوم و چهارم امیدی داشت .
وی بیان کرد: برای دست یابی به هدف تأسیس شرکت مدیریت پسماند باید کار تفکیک زباله از همین امروز در شهرهای مختلف آغاز شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما