شناسهٔ خبر: 24101170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: توسعه منطقه آزاد ارس در گرو همدلی مدیران است

تبریز - ایرنا - نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه منطقه آزاد ارس در گرو همدلی مدیران این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد حسن نژاد عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: خیلی ها می گویند آقای نریمان چرا به این منطقه آمده است، اما ما از ایشان می خواهیم این منطقه را آباد کند.
وی با بیان اینکه فرودگاه ارس معضلی برای این منطقه شده است، افزود: زمان نماینده قبلی، فروگاه ارس در بودجه قرار گرفت، اما مجوز را نباید من بگیرم، از مدیران می خواهیم این فرودگاه را تمام کنند.
حسن نژاد همچنین بر ضرورت اتمام جاده مرند – جلفا تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم منطقه آزاد به معنای واقعی آزاد باشد باید زیرساخت های آن تامین شود.
وی با اشاره به اینکه مردم از محرومیت ناراضی نمی شوند، افزود: وقتی منطقه آزاد ارس نبود، کسی شاکی نبود، اما امروز 800 نفر در این منطقه شاغل هستند اما مردم باز هم ناراضی هستند چرا که افراد غیربومی پشت میز نشین شدند اما کارگران این منطقه همچنان در پست های پایین دستی مشغول هستند.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس دهم با اشاره به ضرورت افزایش سهمیه کالای همراه مسافر از منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: عده ای از این مساله سوء استفاده کرده و مرا ضد اقتصاد مقاومتی نامیدند، ما این همه مغازه در این منطقه داریم و چشم امید مردم به شب عید است که کالای همراه مسافر را به فروش برسانند.
وی تاکید کرد: توسعه منطقه در گرو همدلی مدیران این منطقه است، افرادی که دنبال دعوای نماینده و مدیرعامل هستند، دنبال باج گیری هستند.
امروز با حضور مرتضی بانک،دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مشاور رئیس جمهور، محسن نریمان به عنوان مدیر عامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی و از زحمات محسن خادم عرب باغی تجلیل شد.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در شمالغرب کشور در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز در کنار رود ارس شکل گرفته و در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری از اولویت های اقتصادی منطقه است.
این منطقه در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخش هایی از شهرستان های کلیبر و خداآفرین را در برگرفته است.
تنطیم: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

انتهای پیام /*

نظر شما