شناسهٔ خبر: 24100993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانک: پنجره واحد خدماتی در منطقه آزاد ارس الگوسازی شود

تبریز- ایرنا - دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواستار اجرای پنجره واحد خدماتی برای اولین بار در کشور در منطقه آزاد ارس و الگوسازی آن برای دیگر مناطق آزاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرتضی بانک عصر سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، با اشاره به مهم ترین داشته های مناطق آزاد گفت: سرمایه مناطق آزاد تجاری، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هستند و آنچه که باید فعالیت ها را ساماندهی کند، امنیت بیش از پیش برای فعالیت سالم و صالح اقتصادی است.
وی با بیان اینکه امنیت با خود کارآفرینی، اشتغال و توسعه می آورد، خاطرنشان کرد: امروز باید اقتصاد کشور به طور جدی توسعه پیدا کند، همه مسئولان نیز این را حس می کنند که برای فعالیت اقتصادی باید همت گماشت.
بانک ادامه داد: سرمایه گذاری در کشور ما که دارای اقتصاد پایه ای است، نیازمند فراهم کردن شرایطی است و نیازمند قوانینی هستیم؛ اگر قوانینی در یک سال اخیر از سوی مجلس مصوب شده است این تصمیم از نظر من برای مناطق خطرساز نیست.
مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: تمام تلاش مان را برای اجرای موفقیت آمیز قوانین در مناطق آزاد به کار خواهیم برد و تا امروز نیز نتایج خوبی گرفته ایم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خطاب به مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس گفت: شما می توانید پیگیری اهداف گذشته را ادامه دهید اما برخی اقدامات اصولی را نیز می توانید اجرا کنید.
وی افزود: از شما می خواهیم پنجره واحد خدماتی را برای کشور در این منطقه به عنوان الگو ارائه دهید.
بانک خاطر نشان کرد: برای رشد نیاز به تضارب آرا داریم، از مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس می خواهیم که در جذب مدیران بومی تلاش کند.

**منطقه آزاد ارس در رأس مناطق آزاد تجاری کشور قرار دارد
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس در رأس دیگر مناطق آزاد کشور قرار دارد، گفت: این منطقه، ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از پتانسیل نخبگان حاضر در این منطقه بهره برد.
مجید خدابخش اظهار کرد: مناطق آزاد بسترهای توسعه ای است، البته مناطقی در دنیا داریم که با سرعت بسیار زیاد توسعه یافته اند.
وی با اشاره به خدمات مدیر عامل پیشین منطقه آزاد ارس افزود: تعداد ساخت تراکتور در شرکت تراکتورسازی تبریز، در زمان حضور آقای عرب باغی در این شرکت، از پنج هزار به 20 هزار دستگاه رسید.
خدابخش با اشاره به حضور محسن نریمان در سمت مدیر عاملی جدید منطقه آزاد ارس گفت: ایشان یک شخصیت ملی است و چند دوره نماینده مجلس بوده اند.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: زیرساخت ها هم اکنون در منطقه آزاد ارس آماده شده و امیدواریم که مدیرعامل جدید، سرعت پیشرفت را شتاب دهند.
خدابخش با تاکید بر اینکه منطقه آزاد با هدف صادرات راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: باید یک هدف صادراتی قابل قبول از سوی مدیرعامل جدید اعلام شود و در این راستا، فرودگاه و راه آهن منطقه آزاد ارس نیز دنبال شود تا این منطقه به لحاظ ارتباطی و ترانزیتی از بن بست خارج شود.
استاندار آذربایجان شرقی روسیه را به عنوان اصلی ترین بازار هدف این منطقه دانست و گفت: روسیه با حدود 50 میلیارد دلار واردات مواد غذایی در سال و چهار میلیارد دلار واردات مواد لبنی، یک فرصت بسیار عالی برای منطقه آزاد ارس است.
با حضور مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مشاور رئیس جمهور، محسن نریمان به عنوان مدیر عامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی و از زحمات محسن خادم عرب باغی تجلیل شد.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در شمالغرب کشور و در کنار رود ارس شکل گرفته و در کنار صنعت، کشاورزی و گردشگری از اولویت های اقتصادی منطقه است.
این منطقه در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخش هایی از شهرستان های کلیبر و خداآفرین را در برگرفته است.
تنطیم: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

انتهای پیام /*

نظر شما