شناسهٔ خبر: 24099617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی؛

توسعه روابط ایران با کشورهای آسیای میانه رویکرد اصلی ارس است

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه فرودگاه منطقه آزاد ارس را از بن بست خارج می کند گفت: توسعه روابط ایران با کشورهای آسیای میانه رویکرد اصلی ارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناج به نقل از مهر، مجید خدابخش عصر امروز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ارس اظهار داشت: مناطق آزاد ابزاری برای توسعه مناطقی است که سرعت و شتاب مناطق آزاد در دنیا قابل توجه است و ما باید خود را با این سرعت هماهنگ کنیم ولی در دنیا برخی مناطق آزاد با شتاب بیشتری توسعه یافته‌اند.

وی افزود: عرب‌باغی را از سال ۶۶ می‌شناسم و در ارومیه و تبریز بایکدیگر همکار شدیم و شاهد بودم زمان عرب‌باغی میزان تولید تراکتورسازی به ۲۰ هزار رسید و این درحالی بود که سقف تولید ۵ هزار بود و آقای نریمان را از سال ۵۷ می‌شناسیم و شخصیت ملی هستند که در مجلس و وزارت بوده‌اند و چندین سال مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران و معاون وزیر بودند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مدیرعامل جدید منطقه آزاد تجاری ارس، گفت: با توجه به آماده شدن زیرساخت‌ها انتظار دارم شتاب توسعه منطقه آزاد ارس افزایش یابد

خدابخش با اشاره به اینکه قبل از اشغال قره باغ توسط ارامنه، جلفا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن واردات داشتیم، ابراز داشت: منطقه آزاد ارس ظرفیت بالایی دارد و با استفاده از نخبگان بومی و مسئولین محلی می‌توان موانع پیشرفت را از سر راه برداشت.

وی منطقه آزاد تجاری ارس را پتانسیلی برای تولید و افزایش صادرات عنوان کرد، بیان داشت: روسیه اولین بازار هدف برای صادرات منطقه آزاد ارس است و باید این بازار هدف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آذربایجان سر ایران است و منطقه آزاد ارس نیز گل سرسبد مناطق آزاد ایران است بر همین اساس، باید پتانسل های این منطقه شکوفا شو و لازمه آن احداث فرودگاه و راه‌آهن منطقه آزاد ارس است.

خدابخش با تاکید بر اینکه توسعه ترانزیت با وجود فرودگاه و حمل و نقل ریلی قوی تر محقق می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این موارد توسعه ای در اولویت قرار گیرد.

نظر شما