شناسهٔ خبر: 24122607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

احداث فرودگاه منطقه آزاد ارس، اصلی ترین نیاز منطقه آزاد ارس است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روسیه اولین بازار هدف برای صادرات منطقه آزاد ارس است.

صاحب‌خبر -
مجید خدابخش در مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آذربایجان سر ایران است؛ و منطقه آزاد ارس نیز گل سرسبد مناطق آزاد ایران بوده و باید ظرفیت‌های این منطقه شکوفا شود. 

وی افزود: توسعه ترانزیت با وجود فرودگاه و حمل و نقل ریلی قوی‌تر محقق می‌شود و امیدواریم که این موارد توسعه ای در اولویت قرار گیرد.

خدابخش تاکید کرد: خوشبختانه مهندس نریمان نیز با سبقه بلند مدت مدیریتی در سطح بالا و تجربه‌های ارزشمند وارد منطقه آزاد ارس شده است و بدون شک حضور ایشان باعث افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان خواهد شد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مناطق آزاد یکی از بهترین ابزار توسعه‌ای برای توسعه مناطقی است که کمتر توسعه یافته‌اند.

خدابخش تصریح کرد: بیشتر مناطق آزاد دنیا با شتاب زیادی رشد کرده اند و باید الگویی برای مناطق آزاد ایران باشند. 

وی خاطرنشان کرد: دوره مدیریتی مهندس عرب باغی در تراکتورسازی بسیار درخشان بود و این عملکرد در منطقه آزاد ارس نیز ادامه یافت. 

 

 احداث فرودگاه منطقه آزاد ارس، اصلی‌ترین نیاز منطقه آزاد ارس است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس منکر پیشرفت‌های 4 سال اخیر سازمان منطقه آزاد ارس نبوده باید مسیر توسعه با سرعت بیشتر پیموده شود.

محمد حسن‌نژاد گفت: انتظار ما از مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس، آبادانی و سرافرازی منطقه آزاد ارس است. 

وی تصریح کرد: احداث فرودگاه منطقه آزاد ارس، اصلی ترین نیاز منطقه آزاد ارس است و به همراه آن ارس نیاز به راه اندازی گمرک نوردوز و ساخت بزرگ راه جلفا – مرند و توسعه راه آهن دارد. 

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: توسعه منطقه آزاد ارس در گرو همدلی و همکاری مسئولان سازمان منطقه آزاد با مسئولان منطقه و مردم است و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد ارس نیز شاهد این همدلی و همکاری باشیم. 

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با حضور برخی از مسئولان کشور، استان و منطقه و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این مراسم ضمن اعطای حکم محسن نریمان، از مدیرعامل سابق و سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد ارس نیز تقدیر شد.

نظر شما