شناسهٔ خبر: 24090325 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پنام خبرداد:

رشد 2 برابری آثار ارسالی طلاب لرستان به جشنواره علامه حلی/520 اثر ارسال شد

گروه فرهنگی: معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان از ارسال ۵۲۰ اثر از مدارس علمیه لرستان به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی خبرداد و گفت: اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) به میزبانی خرم‌آباد اوایل سال‌تحصیلی آینده برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان دوشنبه، 23 بهمن در جمع خبرنگاران با شااره به فراخوان دومین جشنواره استانی علامه حلی ویزه طلاب مدارس علمیه در لرستان، از ارسال ۵۲۰ اثر از مدارس علمیه خواهران و برادران استان به دبیرخانه این جشنواره استانی خبر داد.
وی افزود: با اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) این تعداد اثر از 13 مدرسه علمیه خواهران و 13 مدرسه علمیه برادران در پایه‌های اول تا درس خارج از فقه به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با بیان این‌که آثار رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی(ره) استان لرستان در قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه و تحقیق پایانی ارسال‌ شده است، ادامه داد: آثار رسیده در محورهای علوم قرآنی، فرق و ادیان، کلام، تاریخ و فقه و اصول ارزیابی خواهند شد.
وی با اشاره به این‌که امسال از 15 ارزیاب پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان لرستان برای بررسی ارسال استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ارزیابان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از اساتید سطح 3 و 4 حوزه علمیه هستند.
حجت‌الاسلام پنام با اشاره به این‌که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در سه مرحله اجمالی، تفصیلی اول و تفصیلی دوم ارزیابی و بررسی خواهند شد، اضافه کرد: اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) به میزبانی خرم‌آباد اوایل سال‌تحصیلی آینده برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که امسال با توجه به این‌که سن شرکت‌کنندگان در جشنواره علامه حلی(ره) از 40 به 31 سال کاهش‌ یافته بود، در مقایسه با سال گذشته رشد ارسال آثار دو برابر شده است.
پنام در پایان از برگزاری قریب به 30 کارگاه پژوهشی در راستای توانمندی آثار مطلوب به جشنواره خبر داد و بیان کرد: این کارگاه‌ها برای طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران استان لرستان برگزار شده است.

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه لرستان

نظر شما