شناسهٔ خبر: 24112931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام خبر داد:

استقبال طلاب ایلام از اولین جشنواره استانی علامه حلی/ ارسال قریب به ۱۵۰مقاله به دبیر خانه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، استقبال قابل توجه طلاب از اولین جشنواره استانی علامه حلی را قابل قبول خواند و از ارسال حدود ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی اصغر بسطامی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی ایلام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام  پایان مهلت دریافت آثار، گفت: قریب به 150 اثر در بخش های پایان نامه، مقالات پژوهشی و تحقیق پایانی از حوزه های برادران و خواهران در موضوعات کلام و عقاید، فلسه و منطق، فقه و اصول، تاریخ اسلام و ایران، ادبیات و تفسیر به دبیرخانه رسیده و این آمار با توجه به زمان اندک  فرخوان که  حدودا سه ماه مانده به آخرین مهلت ارسال آثار بود، برای اولین جشنواره استانی قابل توجه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام درباره روند ارزیابی آثار، افزود: براساس آیین نامه  جشنواره علامه حلی، آثار رسیده به دبیرخانه استانی در چهار سطح علمی و در سه مرحله  توسط گروه های ارزیاب که بحمدلله اکثراً  از اساتید روحانی بومی عضو هیئت علمی دانشگاه های استان هستند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

دبیر اولین جشنواره علامه حلی استان ایلام در توضیح مراحل سه گانه ارزیابی آثار، گفت: این مراحل شامل مرحله ارزیابی اجمالی که با هدف شناسایی آثار شایسته ورود به مرحله تفصیلی انجام می شود . در مرحله دوم ارزیابی تفصیلی نیز آثار به منظور انتخاب آثار برتر مورد بررسی تفصیلی قرار می گیرند.

حجت الاسلام بسطامی در پایان یا اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در توجه بیش از پیش به مقوله پژوهش و ایجاد انگیزه در طلاب مستعد  ابراز امیدواری کرد: در فرصت زمانی بیشتر و با برنامه ریزی بهتر، شاهد استقبال روز افزون طلاب علاقمند در دوره های بعدی جشنواره در آینده باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما