شناسهٔ خبر: 66449599 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

تعدادی از کارگزاری‌های ادبی می‌توانند از امکانات «گرنت» استفاده کنند/ پاییز امسال نخستین دوره «فلوشیپ تهران» را برگزار خواهیم کرد

سینماپرس: رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران با حضور حدود ۱۸ ناشر و کارگزاری ادبی منطقه در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد و در نتیجه آن پاییز امسال نخستین دوره فلوشیپ تهران را برگزار خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، یاسر احمدوند با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حوزه گرنت (حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) انجام خواهدشد، به ایرنا گفت: در این دوره حدود ۱۸ ناشر و کارگزار ادبی(آژانس‌های ادبی) منطقه که در موضوع گرنت فعال هستند، به نشست پیش جلسات برپایی فلوشیپ تهران در نمایشگاه کتاب دعوت شدند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدام برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام خواهدشد، ادامه داد: در نتیجه این نشست، پاییز امسال نخستین دوره فلوشیپ تهران را برگزار خواهیم کرد.

او درباره تخصیص گرنت در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب توضیح داد: پرونده تعدادی از کارگزاری‌های ادبی تشکیل شده است و می‌توانند از امکانات گرنت استفاده کنند.

مشارکت مردمی در محیط نمایشگاه کتاب

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره همزمانی دومین دوره انتخابات و نمایشگاه کتاب تهران، گفت: با همکاری فرمانداری تهران، پیش‌بینی می‌شود ۳ صندوق رای در محل مصلی برای حضور و مشارکت مردمی مستقر شود.

به گفته احمدوند صندوق‌ها در محیط عمومی مصلی مستقر خواهد شد تا مردم بتوانند از نمایشگاه استفاده کنند و فرآیند رای‌گیری در محیط مناسبی انجام شود.

فلوشیپ یک برنامه حمایتی توسط نمایشگاه‌های کتاب برای ناشران، نویسندگان، تصویرگران و غیره است تا با هزینه مسئولان برگزاری نمایشگاه در آن رویداد شرکت کنند.

نظر شما