شناسهٔ خبر: 24037598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

موج بارش ها فردا به ایران می رسد

خبرگزاری شبستان: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در استان های نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

احد وظیفه، درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار شبستان گفت: به دلیل عبور امواج تراز میانی از شرق کشور، امروز بارش پراکنده و وزش باد در برخی نقاط استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، اصفهان، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه ( 22 بهمن) این وضعیت در برخی نقاط استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب از اواخر یکشنبه و اوایل روز دوشنبه، خاطرنشان کرد: این سامانه در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی،دامنه های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت در سواحل شمالی و شمال شرق سبب بارش باران و برف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی در روز سه شنبه تقویت می شود و علاوه بر مناطق فوق، بخش هایی از جنوب غرب و مرکز را نیز دربر می گیرد، اظهارداشت: تا ظهر چهارشنبه همچنان بارش در مناطق ذکر شده تداوم داشته و از بعدازظهر این روز بارش در نیمه غربی کشور کاسته می شود و تمرکز بارش در سواحل شمالی و شمال شرق خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز چهارشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش دما در نوار شمالی و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

وظیفه گفت: به دلیل وزش باد شدید، در روز دوشنبه پدیده گرد و خاک در برخی نقاط خوزستان و ایلام و روز سه شنبه در جنوب خوزستان و بوشهر پیش بینی می شود و روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید در اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود.

 

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز یکشنبه (22 بهمن) صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در این روز به ترتیب در گرم ترین و سردترین زمان  12 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

نظر شما