شناسهٔ خبر: 23996437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چمران: زیر سوال بردن ایدئولوژی دشمنان، ریشه دشمنی ها با انقلاب اسلامی است

مشهد- ایرنا- رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: ریشه بسیاری از دشمنی ها با ایران این است که انقلاب اسلامی ایدئولوژی دشمنان را زیر سوال برده است.

صاحب‌خبر -

مهدی چمران روز چهارشنبه در نشستی با عنوان 'زمستان 96' در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: استقلال فکری انقلاب اسلامی موجب شد پس از شکل گیری انقلاب، شعار 'نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی' مطرح شود و این خط مشی مورد قبول جهان دو قطبی آن زمان قرار نگرفت به گونه ای که پس از وقوع جنگ تحمیلی همه کشورهای جهان متاثر از دو قطب سیاسی حاکم علیه ما بودند.
وی اظهار کرد: به خاطر مولفه استقلال در انقلاب اسلامی هنوز برخی خریدهای رژیم پهلوی از شوروی سابق دریافت نشده و میلیاردها دلار از خریدهای نظامی ایران دراختیار دولت آمریکا قرار دارد ولی ملتهای جهان به ایدئولوژی ما احترام می گذارند.
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای رسیدن به استقلال کنونی هزینه بسیار پرداخت کرده ایم و همه جا فکر کرده، تصممیم گرفته و مطابق دیدگاه خودمان اقدام کرده ایم.
چمران، انقلاب اسلامی را در دنیا نمونه خواند و افزود: ایدوئولوژی ، رهبری و امکانات سه اصل هر انقلاب هستند که انقلاب اسلامی در هر سه رکن در مقابیسه با سایر انقلابهای جهان متمایز و نمونه بوده است.
وی اظهار کرد: رهبری امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع دینی و پایبندی انقلاب به آموزه های دینی در هیچ انقلابی نبوده است و سایر انقلابها برپایه ایدئولوژی های دست ساز بشر شکل گرفته است.
وی با اشاره به ماهیت مردمی ، روشهای غیرمسلحانه و امکانات اندک انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اکتبر روسیه با مشارکت پنج درصد از مردم بوجود آمد و همانند انقلاب فرانسه سالها با خشونت همراه بود به گونه ای که در خلال انقلاب کبیر فرانسه گیوتین اختراع شد و مورد استفاده قرار گرفت.
چمران به دشمنی دیرینه آمریکا با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مواضع تند آمریکا از همان ابتدا ما را وادار کرد که علیه آنها عکس العمل نشان داده و با آنان مقابله کنیم.
وی دلیل دشمنی آمریکا با ایران را فارغ از مسائلی همچون تسخیر سفارت آن کشور در تهران یا رفتار تند دولتمردان ایران دانست و اظهار کرد: با وجود همه مذاکرات و پذیرش همه تعهدات هسته ای، باز هم شاهد دشمنی و تشدید تحریم ها از سوی دولت آمریکا هستیم.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

انتهای پیام /*

نظر شما