شناسهٔ خبر: 23719484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم قرآنی است

گرگان- مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی گفت: هنر و فعالیت های هنری بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی غیاثی ندوشن، شامگاه سه شنبه، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی آیات که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه هایی که بین فعالیت قرآنی و سیره اهل بیت ارتباط برقرار می کند، راهکارهای هنری است.

وی با بیان این که در تاریخ هم این موضوع را شاهد هستیم، ادامه داد: ادبیات و هنر در دین و آموزه های دینی نقش دارد، شعر، تذهیب و غیره همگی با دین پیوند خورده اند.

غیاثی ندوشن با اشاره به این که آموزه های دینی به وسیله هنرهایی از قبیل شعر به نسل های بعد منتقل می شود، گفت: در وزارت ارشاد هم برنامه هایی در این راستا، در تمامی استان ها برگزار می شود که استان گلستان میزبان بخش نقاشی جشنواره آیات است.

وی با بیان این که سایر رشته های هنری از قبیل خوشنویسی، شعر و غیره در استان های دیگر برگزار می شود، اضافه کرد: علاوه بر معاونت قرآن و عترت در کانون های مساجد فعالیت دینی و هنری  را در دورترین نقاط کشور شاهد هستیم.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: علاوه بر این دو حوزه در سازمان های وابسته هم فعالیت های متعدد و مختلف قرآنی صورت می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره با گستردگی و مشارکت بیشتر و رعایت موضوعات فنی و تخصصی و با در اختیار قراردادن منابع دینی و قرآنی برگزار شود.

نظر شما