شناسهٔ خبر: 23722043 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فعالیت های هنری بهترین راهکار انتقال مفاهیم قرآنی است

به گزارش ایرنا علی غیاثی ندوشن شامگاه سه شنبه در آِئین پایانی دومین جشنواره ملی نقاشی آیات در گرگان اظهار کرد: نشر و تبلیغ مسائل حوزه دین با استفاده از ظرفیت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا علی غیاثی ندوشن شامگاه سه شنبه در آِئین پایانی دومین جشنواره ملی نقاشی آیات در گرگان اظهار کرد: نشر و تبلیغ مسائل حوزه دین با استفاده از ظرفیت هنر شیوه ای کارآمد و اثر بخش است.
وی افزود: باید گرایش های مختلف هنر را با مفاهیم قرآنی گره بزنیم و با استفاده از هنرهایی همچون شعر، خوشنویسی و تذهیب که سبقه تاریخی بیشتری در این حوزه دارند ، بستر را برای میدان دادن به سایر هنرها نیز فراهم بیاوریم.
مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های متعدد این وزارتخانه در حوزه مسائل دینی و قرآنی یادآور شد: باید فعالیت های دینی و قرآنی وزارتخانه را در جامعه منعکس کنیم.
وی ادامه داد: برگزاری هفته های فرهنگی هنری قرآن و عترت در سطح استان ها با تمرکز بر رشته های مختلف هنری یکی از برنامه های این وزارتخانه بوده که با جدیت در حال برگزاری است.
غیاثی ندوشن همچنین گفت: تلاش می‌کنیم با معرفی مطلوب تر ظرفیت های بالای آموزه های دینی و قرآنی ،شاهد خلق آثار کمی و کیفی بیشتری در این جشنواره ها باشیم.
وی افزود: باید ضمن رعایت مسائل تخصصی و کارشناسی فرصت مشارکت بیشتری را برای هنرمندان علاقه مند فراهم بیاوریم.
به گزارش ایرنا جشنواره ملی نقاشی آیات قرآنی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی و کشوری برای دومین سال متوالی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز استان گلستان برگزار و از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.
از جمله بخش‌های این جشنواره 'نگاه نو و فضای انتزاعی، نگاه کلاسیک و فیگوراتیو و بخش ویژه سوره واقعه با تأکید بر وقوع قیامت، پاسخ به شبهات منکران معاد و ایجاد انگیزه در مخاطبان برای انتخاب راه درست' بود.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این آئین گفت: باید بین فعالیت های هنری با آموزه های قرآنی ارتباط برقرار کرده و در راستای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا همچنین 48 اثر منتخب این جشنواره از امروز سوم تا دهم بهمن ماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی در 2 نوبت صبح و عصر در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا

نظر شما