شناسهٔ خبر: 66348488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

استاندار گیلان گفت: نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود.

صاحب‌خبر -

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

نظر شما