شناسهٔ خبر: 23713013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران خبرداد:

پذیرش حوزه های علمیه خواهران آغاز شد/ فارغ التحصیلی بیش از ۴۲ هزار و ۴۰۰نفر در سطح دو و سه

حوزه/ در حال حاضر تعداد شاغل به تحصیل ۶۵ هزار نفر در سه مقطه ۲، ۳ و ۴ می باشند و تعداد فارغ التحصیل درسطح دو ۴۰ هزار نفر می باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» محمود خالقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در این مرکز برگزار شدگفت: از امروز 3 بهمن ماه پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران درسطح 2، 3 و 4 همانند سال های گذشته شروع شده و تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در سطح دو پذیرش بدون آزمون کتبی و در دو مقطع دیپلم و سیکل قدیم از طریق جذب بالاترین معدل  و قبولی در آزمون شفاهی خواهد بود، عنوان کرد: شیوه تحصیل در سطح دو به صورت حضوری و نیمه حضوری است، یعنی پذیرفته شدگان 190 واحد را به صورت حضوری و نیمه حضوری خواهند گذراند.

وی افزود: برای سطح 3 آزمون ورودی قرار داده شده است و پذیرش شدگان بعد از قبولی در آزمون که در 14 اریبهشت برگزار می شود به صورت حضوری، غیر حضوری یا نیمه حضوری در 12 رشته  فقه و اصول، کلام اسلامی، کلام؛ با گرایش های امامت، مذاهب اسلامی، مهدویت، فلسفه اسلامی، تاریخ، مطالعات اسلام زنان، تفسیر علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، فقه و کلام  در 68مدرسه تحصیل خواهند کرد.

خالقی با بیان اینکه پذیرفته شدگان  مقطع سطح سه، می توانند رشته های فقه و اصول، تفسیر و تاریخ را به صورت غیر حضوری بخوانند، گفت: باقی واحدها به صورت حضوری و نیمه حضوری است.

وی گفت: پذیرش در سطح 4 که از سال 93 شروع کرده ایم،آزمون همزمان با سطح سه در  4 رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و حکمت متعالیه، کلام اسلامی برگزار می شود و قبول شده گان در 17 مدرسه علمیه فقط به صورت حضوری تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران عنون کرد: در حال حاضر تعداد شاغل به تحصیل  65 هزار نفر در سه مقطه 2، 3 و 4 می باشند، سطح دو 55 هزار نفر، سطح 3 9 هزار 670 نفر وسطح چهار، 414 نفر مشغول تحصیل و تعداد فارغ التحصیل در سطح دو و سه  42 هزار 497 نفر می باشند.

وی  با بیان اینکه براساس نظام آموزش جدید در سطح 4 فارغ التحصیل ندارشتیم. افزود: این مرکز درسال تحصیلی جدید تواند از 22 هزار نفر طلبه در 404 مدرسه علمیه پذیرای کند.                              

خالقی گفت:  تعیین متون هم عرض یکی از فعالیت آموزشی در این مرکز بوده است. یعنی چند متن برای درس واحدی تعیین شده و مدیران مدارس به دلخواه متنی را برای تدریس انتخاب خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران عنون کرد: از دیگر برنامه آموزشی انتخاب بخشی از متن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان کتاب درسی است.

وی افزود:  از دیگر برنامه واگذرای مسائل آموزشی به مدیران مدارس است و راه اندازی گروهای آموزشی درهمین راستا است این مسئله برکات خوبی هم به همراه داشته است.

خالقی گفت: ثبت نام برای پذیرش به دو صورت حضوری مراجع به مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سایت مرکز خواهد بود.

40/313

نظر شما