شناسهٔ خبر: 23714285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

خالقی خبرداد؛

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران در نشستی خبری از آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران خبر داد و اعلام کرد که نام نویسی تا سی ام بهمن ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود خالقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران با سالروز ولادت پر برکت حضرت زینب(س) گفت: هر ساله حوزه های علمیه خواهران در بهمن ماه اقدام به پذیرش طلاب خواهر کرده و امسال زمان پذیرش حوزه های علمیه خواهران با سالروز ولادت حضرت زینب(س) تنظیم شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در سال جاری نیز همچون سال های گذشته پذیرش طلاب خواهر در سطح های دو ، سه و چهار صورت خواهد گرفت، افزود: طلابی که در سطح دو پذیرش می شوند با توجه به مقطع تحصیلی( دیپلم و متوسطه جدید و سکیل قدیم) دیپلم در دروان تحصیل 190 واحد درسی را گذارنده و کسانی که از مقطع دبیرستان وارد حوزه های علمیه خواهران می شود باید 266 واحد درسی را سپری کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 409 مدرسه در سراسر کشور به تحصیل طلاب خواهر سطح دو اختصاص دارد، تصریح کرد: در مقطع عمومی برای بانوان طلبه امکان تحصیل حضوری و غیر حضوری وجود دارد.

خالقی با بیان این که در مقطع عمومی از علاقه مندان آزمون ورودی گرفته نمی شود، تصریح کرد: پذیرش در مقاطع عمومی با توجه به معدل و نمرات دبیرستان انجام شده و از طریق مقایسه معدل علاقه مندان حائز شرایط پذیرش می شوند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: در سال جاری 68 مدرسه برای تحصیل در سطح چهار اختصاص داده شده و همچنین 12 رشته برای تحصیل در سطح سه در نظر گرفته شده است و آزمون ورودی آن در 14 اردیبهشت ماه سال 97 برگزار خواهد شد.

وی افزود: امکان تحصیل در سطح سه و چهار برای خواهران طلبه به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری وجود دارد.

خالقی با اشاره به تاریخچه راه اندازی سطح چهار در مدارس علمیه خواهران گفت: سطح چهار از سال 93 شروع به کار کرده و امکان تحصیل در چهار رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، حکمت متعالیه و کلام اصول اسلامی  برای خواهران در سطح عالی ممکن است.

وی افزود: پذیرش در سطح چهار تنها به صورت حضوری ممکن است و آزمون ورودی سطح چهار همزمان با سطح سه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصل هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد55 هزار نفر در سطح دو، 9 هزار نفر در سطح سه و نزدیک به هزار نفر در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند و این آمار تنها مشمول طلاب و مدارسی است که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اداره می شوند.

خالقی ادامه داد: تاکنون بیش از 42 هزار نفر از حوزه های علمیه فارغ التحصیل شده اند که این فارغ التحصیلان از سطوح عمومی و سطح سه هستند.

وی پذیرش حوزه های علمیه خواهران را تا 30 بهمن ماه عنوان کرد و افزود: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به پذیرش دانشجویان در حوزه های علمیه تصریح کرد: شرایط پذیرش دانشجویان در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر شده است.

خالقی با بیان این که تاکنون دو دوره جشنواره علمی اساتید برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی اساتید مجرب و متعهد در حوزه های علمیه است.

وی مدرسه محوری را الگوی مدیریت و یکی از اصول مرکز مدیریت در اداره مدارس سراسر کشور عنوان کرد و یادآور شد: انجام فعالیت ها علمی و آموزشی با محوریت خود مدارس انجام می شود./837/پ۲۰۲/ج

نظر شما