شناسهٔ خبر: 23648222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست کمک نخست وزير سومالي از جامعه بين المللي براي برقراري امنيت

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري شين هوا؛ حسن علي خير نخست وزير سومالي روز پنجشنبه از شرکاي بين المللي اين کشور خواست به دولت وي در اجراي اصلاحات مناسب در بخش امنيتي کشورش کمک کنند.
نخست وزير سومالي که رياست نشست گروه اقدام دولتي در زمينه اصلاحات امنيتي در موگاديشو را بر عهده داشت، تاکيد کرد سومالي اکنون بيش از هر زمان ديگري به حمايت هاي هيئت پشتيباني صلح اتحاديه آفريقا موسوم به آميسوم در برقراري امنيت و ثبات در کشور نيازمند است.
حسن علي خير در اين نشست که با حضور نمايندگان شرکاي بين المللي سومالي از جمله سازمان ملل متحد، اتحاديه اروپا و اتحاديه آفريقا برگزار شده بود، تصريح کرد ما به حمايت هاي آميسوم نياز داريم چرا که نمي خواهيم تلاش ها و فداکاري هايي که در سال هاي گذشته براي تقويت امنيت در کشور صورت گرفته است، از بين برود.
آميسوم تعهد کرده است کشور جنگزده سومالي را در دوره گذار تنها نگذارد و از دولت اين کشور در تامين امنيت نقاط حساس سومالي به ويژه راههاي مواصلاتي اصلي، مراکز پرجمعيت، آموزش نيروهاي امنيتي و پليس حمايت کند. نيروي صلح بان اتحاديه آفريقا در سومالي همچنين تعهد کرده است به نيروهاي مسلح اين کشور در مبارزه با گروه تروريستي الشباب کمک کند.

نظر شما