شناسهٔ خبر: 66369963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

لاپید:

تمامی مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند

اقتصادنیوز: یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون اسرائیل در سخنانی با انتقاد از عملکرد مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم در زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، خواستار استعفای تمامی مقامات دخیل در این شکست شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اگر تنها گزینه برای توقف جنگ، آزادی افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در غزه) است، اجازه دهید این کار را انجام دهیم، حتی اگر بهای آن وارد نشدن به رفح باشد.

وی افزود: من با این جمله که بدون ورود به رفح هیچ پیروزی در جنگ حاصل نمی‌شود، موافق نیستم؛ چرا که ما چهار تیپ حماس را هدف قرار داده‌ایم و تیپ رفح ضعیف‌ترین تیپ است.

لاپید ادامه داد: ابتدا باید در محور فیلادلفیا با مصری‌ها به توافق دست یابیم و پس از آن، می‌توانیم به تیپ حماس در رفح بپردازیم.

خبر مرتبط
کوتاهی کابینه در حق اسرا، جنایت کابینه علیه صهیونیست‌هاست

اقتصادنیوز: خانواده‌های اسرای صهیونیست هشدار دادند یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و رژیم صهیونیستی باید بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

وی همچنین در انتقاد از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین ارتش این رژیم در جریان جنگ و شکست از مقاومت تصریح کرد: همه صاحبان مناصب سیاسی و امنیتی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) باید استعفا دهند.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم در قبال غزه، گفته بود که بنیامین نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته است و نمی‌تواند در راس هرم قدرت بماند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما