شناسهٔ خبر: 23652317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

درخواست کمک نخست وزیر سومالی از جامعه بین المللی برای برقراری امنیت

نخست وزیر سومالی از شرکای بین المللی این کشور خواسته به دولت وی در اجرای اصلاحات مناسب در بخش امنیتی کشورش کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ حسن علی خیر نخست وزیر سومالی روز پنجشنبه از شرکای بین المللی این کشور خواست به دولت وی در اجرای اصلاحات مناسب در بخش امنیتی کشورش کمک کنند.

نخست وزیر سومالی که ریاست نشست گروه اقدام دولتی در زمینه اصلاحات امنیتی در موگادیشو را بر عهده داشت، تاکید کرد سومالی اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت های هیئت پشتیبانی صلح اتحادیه آفریقا موسوم به آمیسوم در برقراری امنیت و ثبات در کشور نیازمند است.

حسن علی خیر در این نشست که با حضور نمایندگان شرکای بین المللی سومالی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا برگزار شده بود، تصریح کرد ما به حمایت های آمیسوم نیاز داریم چرا که نمی خواهیم تلاش ها و فداکاری هایی که در سال های گذشته برای تقویت امنیت در کشور صورت گرفته است، از بین برود.

آمیسوم تعهد کرده است کشور جنگزده سومالی را در دوره گذار تنها نگذارد و از دولت این کشور در تامین امنیت نقاط حساس سومالی به ویژه راه های مواصلاتی اصلی، مراکز پرجمعیت، آموزش نیرو های امنیتی و پلیس حمایت کند. نیروی صلح بان اتحادیه آفریقا در سومالی همچنین تعهد کرده است به نیرو های مسلح این کشور در مبارزه با گروه تروریستی الشباب کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما