شناسهٔ خبر: 23620318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳.۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

R41363/P1486/S6,53/CT11

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های آبزی‌پروری در سواحل این استان گفت: پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر امسال ۱۳.۴ هزار تن میگو تولید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت پرورش میگوی استان بوشهر ظرفیت‌های حوزه پرورش آبزیان در این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این راستا امسال در استخرهای پرورشی مستقر در سواحل استان بوشهر  بیش از یک میلیارد بچه میگو ذخیره سازی شد.

زنده‌بودی با بیان اینکه  عملیات پروزت از نیمه خرداد و برداشت میگو از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود تصریح کرد:در 4 هزارو 400 هکتار اراضی پرورش میگوی استان بوشهر امسال بیش از 13 هزار و 400 تن میگو برداشت شد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر به لحاظ ارزش بیش از 60 میلیون دلار بوده است افزود:بیش از 80درصد میگوی پرورشی استان صادراتی است و به کشورهایی چون ویتنام، چین و امارات صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش زمین‌های پرورش میگوی استان بوشهر خبر داد و گفت: افزایش تولید در واحد سطح، توسعه مزارع جدید و واگذاری 3 هزار و 700 هکتار زمین در سه سایت مختلف از برنامه‌های در دست اجرا است.

زنده بودی با اشاره به طرح برداشت 2 بار در سال در استخرهای پرورش میگو بیان کرد:  استفاده از آب‌های نامتعارف و لب شور در پرورش میگو، افزایش مدت استفاده از استخرهای پرورش میگو و تولید دو بار در سال و جایگزین کردن گونه‌هایی در فصل سرد سال از برنامه‌های جدید شیلات استان بوشهر است.

انتهای پیام/

نظر شما