شناسهٔ خبر: 23620786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمونه‌های برتر تولید میگوی پرورشی استان بوشهر تجلیل شدند+تصاویر

R41363/P1377/S6,53/CT7

در معرفی نمونه‌های برتر تولید میگوی پرورشی ۱۲ پرورش دهنده، تکثیر کننده و صادر کننده میگوی پرورشی استان بوشهر تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در آیینی ظهر امروز از برگزیدگان صنعت پرورش میگوی استان بوشهر با حضور معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران تجلیل شد.

در این مراسم معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران  با بیان اینکه پیش بینی تولید میگوی امسال بیش از 32 هزار تن است اظهار داشت: 80 درصد میگوی پرورشی کشور در مزارع استان‌های بوشهر و هرمزگان تولید می‌شود.

حسین علی عبدالحی با بیان اینکه 20 درصد میگوی پرورشی کشور از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان تولید می‌شود افزود: تاکنون بیش از 15 هزار تن  میگو از کشور صادر شده است که 10 هزار تن آن از استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه صادرات میگو تا پایان سال به 20هزار تن می‌رسد افزود: پیش بینی می‌شود بیش از 150 میلیون دلار از محل فروش میگوی پرورشی حاصل شود.

معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران بیان کرد: بعد از تحریم‌ها چین و ویتنام مقصد صادرات میگو بود که در حال حاضر به کشورهای اروپایی چون فرانسه هم صادر می‌شود.

سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر هم گفت:محصول استخرهای پرورش استان بازار خوبی دارد پس باید به توسعه کمی و کیفی در پرورش میگو توجه کنیم.

مدیر کل شیلات استان بوشهر  نیز با اشاره به اینکه امسال  4 هزارو 400 هکتار اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص یافت افزود:  13 هزار و 400 تن میگو از  اراضی و استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت شد.

عباسعلی زنده بودی با بیان اینکه میزان صادرات استان به لحاظ ارزش بیش از 60 میلیون دلار بوده است افزود:بیش از 80درصد میگوی پرورشی استان صادراتی است و به کشورهایی چون ویتنام، چین و امارات صادر می‌شود.

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر جایگاه ایران در آبزی‌پروری را مورد اشاره قرار داد و گفت:ایران در آبزی پروری با 345 هزار تن تولید در جایگاه هفدهم قرار دارد.

صغری اشرف افزود:تولید تجاری میگوی استان در سال 74 ودر هزارو 100 هکتار از اراضی رود حله شروع شد و در سال 85 استفاده گونه غیربومی چون وانومی را در دستور کار قرار دادیم .

وی بیان کرد:استان بوشهر 22 هزار هکتار زمین مستعد در پرورش میگو دارد که تاکنون 7 هزار هکتار آن واگذار شده است.

عباسی مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در استان بوشهر 10 سایت پرورش میگو فعال است تصریح کرد:  در 10 سایت پرورشی میگوی استان بوشهر276 مزرعه فعال است.

در این آیین از 12 نفر از برگزیدگان صنعت پرورش میگوی استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما