شناسهٔ خبر: 23556104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا

جان باختن همه پرسنل "سانچی" تایید شد

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جان باختن ۳۲ پرسنل نفتکش "سانچی" در آبهای چین را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، با بیان اینکه بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، اظهار کرد: بر این اساس جان باختن ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.

وی یادآور شد که پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

راستاد همچنین در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اظهار کرد: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم؛ چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن هیچ فردی در کشتی وجود نداشته است؛ همچنین امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی‌توانیم از آن خارج کنیم.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۱۶ دی ماه یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی چینی، برخورد کرد که باعث حریق نفتکش ایرانی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن (30 ایرانی و دو بنگلادشی) شد.

در این میان 12 تکاور ایرانی که به چین اعزام شده‌ بودند، صبح امروز به نفتکش رسیدند تا عملیات امداد و تجسس را در داخل نفتکش انجام دهند اما به گفته رییس سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل شدت گرفتن آتش، امکان ورود به کشتی برای تجسس مفقودین فراهم نشد و دو سوم این نفتکش غرق شده است.

انتهای پیام

نظر شما