شناسهٔ خبر: 23539911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دافعه و جاذبه ماهیت انسان را تعیین می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دافعه و جاذبه مهم ترین مسأله ای است که ماهیت انسان را تعیین می کند، گفت: نباید جاذبه به سمت بیگانه باشد، اگر جاذبه به سمت انسان های منحرف و دافعه به سمت اهل ایمان باشد یعنی با مظاهر خدایی و الهی دشمنی می کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در شورای اداری فوق العاده خراسان جنوبی که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: دشمن شناسی ملت ایران ستودنی است و همواره در صحنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما به دوستی و دشمنی با یک دید احساسی نگاه می کنیم اما معنای حقیقی آن مبتنی بر مسائل عقلانی است، گفت: ابتدا باید دوست را تعریف کنیم تا بدانیم دوستی چگونه است، هر کسی که به رشد انسانی انسانیت کمک کند، دوست است و هر کسی که منجر به نقص انسانی شود، دشمن می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین دوست عقل انسان است، افزود: جایگاه این مسأله در دین مبین اسلام یک جایگاه ویژه و استثنایی است و تمام دین دوستی و دشمنی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: آنچه که انسان ها به عنوان احکام، اعمال و اخلاق دین مشاهده می کنند مظاهر دوستی و دشمنی است اما حقیقت دین همان دوستی و دشمنی می باشد و ماهیت انسان نیز در اینجا مشخص می شود.

وی ادامه داد: جاذبه انسان باید به سمت اهل ایمان و مومنان و دافعه ما نیز به سمت اهل فساد باشد زیرا دافعه و جاذبه ارزش انسان ها را تعیین می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دافعه و جاذبه مهم ترین مسأله ای است که ماهیت انسان را تعیین می کند، خاطرنشان کرد: نباید جاذبه به سمت بیگانه باشد، اگر جاذبه به سمت انسان های منحرف و دافعه به سمت اهل ایمان باشد یعنی با مظاهر خدایی و الهی دشمنی می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد:‌ اگر انسانی خدا، اولیای الهی و پیامبران را رها کند و به سمت کسی برود که خدا نهی کرده، ظلم بزرگی مرتکب شده است از این رو باید جاذبه و دافعه خود را کنترل کنیم./۸۸۰/پ203/ب1

نظر شما