شناسهٔ خبر: 23539462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

لزوم تبیین دشمن شناسی/جاذبه انسان نباید به سمت بیگانه باشد

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این ایام باید به صورت ریشه ای مسئله دشمن شناسی را در جامعه تبیین کنیم، گفت: جاذبه انسان نباید به سمت بیگانه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در شورای اداری استان، اظهار کرد: بعد از دشمن شناسی مردم که ستودنی است در این ایام باید به صورت ریشه ای این مسئله را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: معمولا به دوستی و دشمنی به دید احساس نگاه می شود اما در واقع معنای حقیقی دوستی و دشمنی مبتنی بر مسائل عقلانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بخواهیم دوست و دشمن را تشخیص دهیم اول باید آن ها را تعریف کنیم، افزود: هر کسی و هر چیزی که به رشد انسانی انسان کمک کند دوست است و هرکس یا چیزی که به نقص انسانی منجر شود دشمن است.

وی با اشاره به اینکه بهترین دوست انسان عقل او است، گفت: دوستی بر مبنای عقل باید تعریف شود و صرفا هرجا احساسات گل کرد دوستی به وجود نمی آید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه جایگاه دوستی در دین مبین اسلام جایگاهی استثنائی است و هیچ چیز جای آن را نمی گیرد، عنوان کرد: تمام دین دوستی و دشمنی است و آنچه را که ما به عنوان احکام، اعمال و تکالیف دینی می بینیم مظاهر دوستی و دشمنی هستند.

وی با اشاره به اینکه حقیقت دین اسلام دوستی و دشمنی است، بیان کرد: اگر می خواهیم درجه ای برای خیری و شری خود بسنجیم باید به ته دل خود بنگریم که اگر جاذبه به سمت انسان های صالح و مون باشد و نسبت به انسان های بی ایمان و خائن دافعه داشته باشد، ارزش بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر دل انسانی به سمت انسان های منحرف جاذبه دارد و نسبت به اهل ایمان دافعه دارد باید حواس خود را جمع کند چراکه خداوند را دشمن قرار داده است، افزود: جاذبه و دافعه مهم ترین مسئله ای است که ماهیت انسان را مشخص می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در هر مرحله ای کار به جاهای حساس برسد دشمنان از یکدیگر پشتیبانی می کنند، گفت: ظلم بسیار بزرگی است که انسان اولیاء خدا و پیامبران را رها کند و به سمت کسانی برود که خداوند آن ها را نهی صریح کرده است.

آیت الله عبادی تاکید کرد: حقیقت ایمان و دین است که انسان جاذبه و دافعه خود را پیدا کند.

نظر شما