شناسهٔ خبر: 23542735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

باید مراقب باشیم جاذبه ما را سمت بیگانگان نبرد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: جاذبه و دافعه مهمترین مسئله است که ماهیت انسان را تعیین می کند و باید مراقب باشید جاذبه‌ شما را به سمت بیگانه نبرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: دشمن شناسی مردم در این روزها ستودنی است و باید به صورت ریشه ای این مسئله را بررسی کرد.

 

وی با بیان این‌که ما به دوستی و دشمنی به دید یک احساس نگاه می کنیم و درست نیز است، افزود: اگر بخواهیم معنی حقیقی دوستی و دشمنی را بفهمیم، مبتنی بر مسائل عقلانی است و باید درست تعریف کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: هر چیزی و هرکسی که به رشد انسان کمک کند دوست او و هر کس و هر چیزی که به نقص انسان منجر شود دشمن اوست و بهترین دوست انسان عقل اوست.

 

آیت الله عبادی با بیان این‌که هر موقع احساساتی شدیم و قربان صدقه هم رفتیم، این دوستی نیست، تصریح کرد: دوستی در دین دارای یک جایگاه استثنایی است و جایگاهش را هیچ چیز نمی‌تواند بگیرد.

 

وی با بیان این‌که در احادیث آمده است که تمام دین دوستی و دشمنی است، افزود: آنچه شما به نام احکام، اخلاق و اعمال می شناسید همه مظاهر دوستی و دشمنی است اما حقیقت دین دوستی و دشمنی است.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر جاذبه ما به سمت انسانهای مومن، دین دار و محب خدا است و دافعه ما نسبت به انسان‌های بی ایمان، دزد و خائن است، ماهیت انسان در اینجا دیده می شود واگر بخواهیم در انسانیت به خودمان نمره بدهیم باید با این معیارها نمره بدهیم و خوشا به حال کسی که این گونه جاذبه و دافعه‌ای را داشته باشد.

 

آیت الله عبادی با بیان این‌که ارزش انسان را دافعه و جاذبه تعیین می کند نه نماز، روزه، خمس و زکات، خاطرنشان کرد: اگر جاذبه و دافعه تنظیم شود، بقیه موارد تکلیف و مظاهر است.

 

وی با بیان این‌که در روایات آمده است که اصل این است که اگر دلت به سمت انسانهای اهل ایمان نرفت حواست را جمع کن که دشمن آنجا حضور دارد و تو با مظاهر انسانی و الهی دشمنی می کنی، افزود: جاذبه و دافعه مهمترین مسئله است که ماهیت انسان را تعیین می کند و مواظب باشید جاذبه‌ شما را به سمت بیگانه نرود زیرا به  هر مرحله ای که برسید دشمنان از یکدیگر طرفداری می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر در بین شما اهل ایمان کسی به سمت دشمنان رفت او را از خود ندانید و ظلم است که انسان، خدا، اولیا و ولی خدا و پیامبران را رها کند و به سمت افرادی برود که خدا آنها را نهی صریح کرده‌ است و این حقیقت ایمان و دین است که انسان قدرت پیدا کند و جاذبه و دافعه خود را کنترل کند و اگر این کار را انجام داد همه کارش درست است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما