شناسهٔ خبر: 23211648 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نصب تابلوی روزشمار راه‌آهن اردبیل در یکی از میادین شهر راه آهن اردبیل شتاب می گیرد

داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دو سال پیش که عملیات تدوین و تنظیم بودجه سال 97 در سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و با انتصاب

صاحب‌خبر - داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دو سال پیش که عملیات تدوین و تنظیم بودجه سال 97 در سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و با انتصاب استاندار جدید اردبیل تامین اعتبار برخی طرح های عمرانی استان از جمله راه‌آهن در اولویت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در حوزه راه، آب و بخش کشاورزی طرح های متعدد و زیربنایی در حال اجراست که در بین این طرح ها راه‌آهن از اهمیت و اولویت خاص برخوردار می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: استاندار اردبیل با توجه به صبغه کار عمرانی و فعالیت‌های متعدد در این بخش به عنوان مطالبه اصلی مردم طرح راه‌آهن را در اولویت جدی قرار داده و با رایزنی هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه شده قرار بر این است تا برای این طرح اعتبار ویژه اختصاص یابد.
شایقی بیان کرد: راه‌آهن اردبیل امسال 860 میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که با تخصیص 100 درصدی آن ، طرح راه آهن فعال شده و در کنار آن یک هزار میلیارد ریال نیز در اختیار راه و شهرسازی و شرکت ساخت راه‌آهن قرار گرفت تا با کمک پیمانکاران و تعهد آنها مبنی بر پیشرفت طرح به صورت جدی و کار عمرانی تا سه هزار میلیارد ریال، بتواند تعهد جدیدی برای آنها ایجاد شود.
وی با اشاره به کاهش 32.5 درصدی بودجه عمرانی کشور در سال آینده افزود: با وجود کاهش 18 درصدی اعتبار در طرح های راه‌آهن کشور، طرح راه‌آهن اردبیل با 22 درصد افزایش بودجه در سال آینده یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده است .
شایقی ادامه داد : در کنار این اعتبار پیشنهاد شده سازمان برنامه و بودجه، قرار شده با فعال شدن پیمانکاران و ایجاد تعهد برای آنها از منابع دیگر برای راه‌آهن اعتبار تامین شود که یکی از این راه‌ها صندوق توسعه ملی است.
وی با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن اردبیل بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: استاندار اردبیل با تکیه بر توانمندی پیمانکاران به رغم سختی اجرای این طرح به مردم استان وعده داده تا سه سال آینده راه‌آهن تکمیل شود و در همین راستا تمام قطعات طرح هم اکنون فعال است.
شایقی بیان کرد: براساس برنامه زمان‌بندی اجرا و تامین مالی راه‌آهن تعیین شده و قرار است روزشماری در این زمینه در یکی از میادین شهر نصب و عموم مردم در جریان احداث آن قرار گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با وجود کمبود اعتبارات در تکمیل این طرح قرار شد با ایجاد تعهد برای پیمانکاران به سرعت مراحل اجرا به سرانجام برسد و با پیمانکار توافق شده تا در قبال یک هزار میلیارد ریال تزریق بودجه سه هزار میلیارد ریال کار اجرایی تحویل گرفته شود و اگر این روند ادامه یابد دولت مکلف خواهد بود هر سال به ازای این کارکرد و پرداخت مطالبات پیمانکاران بودجه مناسبی را اختصاص دهد.
عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از 12 سال پیش شروع شده و تاکنون 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای بهره برداری از این طرح به 11 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110

نظر شما