شناسهٔ خبر: 23100057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولیدات متنوع صنایع دستی اردبیل مورد حمایت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف اشتغال زایی در روستاها، تولیدات متنوع صنایع دستی این استان مورد حمایت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: صنایع‌دستی یکی از راهکاری اساسی اشتغال زایی در روستا است.

وی با اذعان به فعالیت 26 هزار تولید کننده صنایع‌دستی در استان ادامه داد: ارتقا مهارت هنرمندان به صورت ویژه توسط میراث فرهنگی دنبال می شود و در عین حال تولیدات متنوع و بازارپسند نیز مورد حمایت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با ذکر مثالی به تقویت تولید قلم زنی و سنگ های قیمتی اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود تسهیلات مطلوب برای تقویت تولیدات اختصاص یابد.

حاجی زاده اضافه کرد: متأسفانه یکی از مشکلات تولید صنایع‌دستی تمرکز بر تولید دست بافته های داری است که در کشور بیش از اندازه تولید می شود.

وی با اذعان به روند مشابه در استان و  تولید تنها یک میلیون متر مکعب گلیم در استان تصریح کرد: امروز به دنبال تقویت تولید سایر صنایع‌دستی با ارزش افزوده بالا هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار حمایت از تولیدات صنایع دستی شد و افزود: انتظار می رود تسهیلات مناسب به این منظور اختصاص یابد.

حاجی زاده با اذعان به اختصاص تسهیلات اشتغال زایی در روستاها ادامه داد: در دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری 75 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است.

وی با تأکید به اینکه در بخش زیرساخت های گردشگری قطعا مشکلی نخواهیم داشت، افزود: 12 روستای هدف گردشگری و 48 روستا با قابلیت گردشگری در استان شناسایی شده که این تسهیلات می تواند منجر به رونق آن ها شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در مقابل در بخش صنایع‌دستی مطابق آیین نامه تولید کننده می‌بایست یک نفر را تحت پوشش بیمه درآورد که عملا تولیدکنندگان صنایع دستی خود اشتغال هستند و قادر به تامین این بند قانونی نیستند.

وی افزود: با هدف اشتغال زایی در روستاها می‌بایست موانع اختصاص تسهیلات رفع شده و زمینه اشتغال زایی با کمک صنایع‌دستی فراهم شود.

انتهای پیام/ح

تولید یک میلیون متر مکعب گلیم در استان اردبیل

 

نظر شما