شناسهٔ خبر: 23081608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دهمین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری بین المللی در اردبیل

دهمین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری بین المللی در استان اردبیل برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: دهمین دوره راهنمایان گردشگری فرهنگی بین‌المللی در پژوهشکده مدیریت صنعتی استان اردبیل از تاریخ 20 آذر ماه آغاز شده و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود : دوره مذکور در 486 ساعت و شامل دو بخش دروس پایه و تخصصی است که تعداد ساعات دروس پایه 206 ساعت شامل 161 ساعت آموزش تئوری و 45 ساعت آموزش عملی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: آموزش‌ها شامل سرفصل‌های شناخت صنعت گردشگری، جغرافیای جهانگردی ایران، نقشه خوانی، آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی و آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین است.

تقی زاده گفت: شرکت کنندگان با مبانی اکوتوریسم، فنون و مهارتهای تورگردانی، مدیریت بحران و پاسخ به شرایط اضطرار، اخلاق حرفه‌ای گردشگری و الگوهای رفتاری، اصول سخنوری و  فن بیان، قوانین و مقررات گردشگری، اصول و مبانی تفسیر میراث فرهنگی و طبیعی، کاربرد فناوری اطلاعات در سفر، آشنایی با تاریخ سیاسی اجتماعی معاصر آشنا می‌شوند.

وی افزود: دروس تخصصی به مدت 280 ساعت  که 187 ساعت آن تئوری و 93 ساعت آن عملی  است با سرفصل‌های معماری ایران و جهان، شناخت اماکن تاریخی ایران، آشنایی با جغرافیای طبیعی ایران، فنون و مهارتهای تورگردانی در محیط‌های فرهنگی و تاریخی با تاکید بر تورهای ورودی و خروجی و فرهنگ عامه برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: علاوه بر این  آشنایی با تاریخ ایران (قبل از اسلام)، شناخت وزه های ایران، واژگان و اصطلاحات گردشگری فرهنگی، فرآیند صدور کارت، زبان تخصصی و شناخت روحیات ملل در بخش تخصصی گنجانده شده است.

تقی زاده تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره راهنمایان فرهنگی داخلی و بین المللی می‌توانند به پژوهشکده مدیریت صنعتی و علاقه‌مندان به راهنمایان بوم گردشگری داخلی و بین المللی به موسسه تدبیر گستران اردبیل مراجعه کنند.

وی گفت: شهریه دوره‌های مذکور با توجه به نامه ابلاغی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبق آخرین تغییرات اعمال شده است که در سه تعرفه راهنمایان فرهنگی، بوم‌گردشگری و زمین گردشگری دریافت می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

دوره راهنمایان گردشگری فرهنگی بین‌المللی486 ساعت است

نظر شما