شناسهٔ خبر: 23065277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد:

راهنمایان گردشگری سفیران اصلی تبریز2018 / اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان انتخاب شدند

نصر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: در رویداد بزرگ تبریز 2018، راهنمایان گردشگری استان به عنوان اصلی ترین سفیران این رویداد بزرگ به ایفای نقش خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، عوامل کلیدی زیادی در توسعه و رونق گردشگری یک منطقه دخیل هستند در این میان علاوه بر تجهیزات زیرساختی و کارهای زیربنایی، نقش راهنمایان گردشگری به عنوان عامل انسانی بسیار حائز اهمیت می باشد. مجموعه وظایف راهنمایان گردشگری در حوزه امروز خدمات مسافرتی منوط به دانش فنی و تجارب حرفه ای در فرایند کار می باشد، احاطه به قوانین و مقررات مسافرت، تردد و برنامه ریزی گشت ها و اجرای آنها مستلزم تسلط تکنولوژیکی و فنی به روز می باشد.

بر همین اساس باتوجه به قرارگیری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام، نقش راهنمایان گردشگری استان در اعتلای فرهنگ گردشگری و گردشگرپذیری بسیار مهم و حیاتی خواهد بود، در این راستا انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در طول فعالیت چهار ساله خود همواره در این جهت گام نهاده و با استفاده از ظرفیت  نیروی انسانی خود در رویداد بزرگ تبریز 2018 حضور خواهد داشت.

این گزارش حاکی است، صبح امروز جلسه مجمع عمومی انجمن صنفی و انتخابات هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری آذربایجان شرقی با حضور "فرشاد رستمی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعضای هیئت رئیسه و انجمن صنفی برگزار شد.

"فرشاد رستمی" در این جلسه با بیان اینکه تعریف از راهنما با توجه به اقلیم و منطقه متفاوت است، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت ویژه ای که سال جاری به سبب رویداد مهم جهانی پیش رو دارد، راهنمایان گردشگری را به عنوان سفیران اصلی این رویداد بزرگ شناخته و نقش آنان را در رسیدن به اهداف توسعه گردشگری استان حائز اهمیت می داند.

وی ادامه داد: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری جزء ظرفیت های بزرگ حوزه بخش خصوصی است که در فعالیت چهار ساله خود در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری استان نقش بسزایی داشته است، اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که در طول این سال ها راهنمایان را رنجانده عدم وجود محل دائمی استقرار آن ها است که در این راستا تلاش سازمان جهت اختصاص محلی دائمی فعالیت مستمر راهنمایان گردشگری در آینده ای نزدیک خواهد بود. 

رستمی با اشاره بر اینکه استان آذربایجان شرقی در حال حاضر دارای 350 راهنمای گردشگری بوده و این ظرفیت بزرگ در اعتلای اهداف تبریز 2018 بسیار حائز اهمیت و کاربردی خواهد بود، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد در برنامه های گردشگری تدوین شده این رویداد بزرگ در نوروز سال آینده و همچنین طول سال میلادی مقرر از ظرفیت مهم راهنمایان گردشگری بهره برده و حوزه معرفی و تبلیغ مناطق گردشگرپذیر استان را به واسطه آن ها به ثمر رساند.

معاون گردشگری استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری اعتبار لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی بیشتر راهنمایان گردشگری استان، پش بینی شده است، اذعان داشت: ما معتقدیم که با توانمندسازی بیشتر و قدرتمند تر نیروی با ارزش راهنمایان گردشگر به اهداف بلند پایه خود نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بین المللی نیز دست خواهیم یافت.

گفتنی است، در پایان این مراسم براساس انتخاب اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، اعضای هیئت مدیره سومین دوره انجمن صنفی گردشگری آذربایجان شرقی را به ترتیب "آیدین نظافت"، "محمد شهداد"، "داود فرجی غازانی" و "بابک سلیمانی صفا" به عنوان بازرس این انجمن، تشکیل داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما