شناسهٔ خبر: 66462668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ساخت کارخانه کمپوست در مرکز استان درگیر مسائل اجتماعی است و انتظار می رود مسوولان برای راه اندازی این کارخانه اقدامی جدی کنند.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن موسوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جانمایی و مشکلات اجتماعی از چالش های کارخانه کمپوست در محدوده روستای نجف آباد است اما به نظر ما این جانمایی مناسب و مشکلات گذشته مبنی بر انتشار بوی نامساعد ناشی از فعالیت کارخانه برای مردم تکرار نمی شود.

وی افزود: راه اندازی این کارخانه یکی از نیازهای اساسی برای مدیریت پسماند در استان و در این شهر است.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد درباره اقدامات انجام شده در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: کلیات اجرای ۲۵ طرح شهری در این کمیسیون بررسی و مصوب شد که ۱۹ طرح به وسیله مشاور و ۶ طرح در شهرداری بررسی شده است.

وی ادامه داد: اکنون چهار پروژه شاخص و مهم سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است که ایجاد شهرک خودرویی، پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر، ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح در میدان خرمشهر و ایجاد مرکز کنترل ترافیک و شهربازی بجنورد از جمله آن است.

موسوی خاطرنشان کرد: طرح گلدسیتی از طرح های مهم در دست پیگیری است که توان اقتصادی شهر را ارتقا می دهد، این مجتمع تجاری با سرمایه گذار داخلی اجرا می شود که پارکینگ آن در کوچه عکاسی پارس به صورت طبقاتی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری ها برای ورود افغانستانی به سرمایه گذاری در شهرک خودرویی اظهار کرد: شهرک خودرویی نیاز بجنورد است، سرمایه گذار افغانستانی کاملا توانمند بود و تجربه خوبی در مشهد برای اجرای طرح ها دارد که البته ورود این سرمایه گذار در این زمنیه مخالفانی در شورا داشت.

افزایش سرانه فضای سبز بجنورد به ۱۳ متر مربع

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد ارتقای سرانه سبز در شهر بجنورد را از دستاوردها عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز بجنورد در این دوره از شورای اسلامی شهر از چهار مترمربع به ۱۳ متر مربع افزایش یافت.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما