شناسهٔ خبر: 23093340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آشپزباشي و 2 همدستش به قصاص محكوم شدند

روزنامه جوان

مرد آشپز و همدستانش كه براي تسويه حساب 96‌ميليون توماني مرتكب قتل مرد بدهكار شده بودند، به قصاص محكوم شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، دوازدهم آبان‌ماه سال 92 بود كه مأموران پليس تهران جسد مرد ميانسالي را داخل خودرويي در شهر قدس كشف كردند. شواهد نشان مي‌داد مقتول، مرد 60‌ساله‌اي به نام علي است كه خانواده‌اش گم شدن او را گزارش داده بودند. در بررسي‌هاي ميداني پليس معلوم شد كه علي در جريان اختلاف حساب 96‌ميليون توماني با مردي به نام پيمان كه صاحب رستوراني در جنوب شهر بود به قتل رسيده است. به اين ترتيب پيمان بازداشت شد.
او در شرح ماجرا گفت: «از مدتي قبل 96‌ميليون تومان از مقتول طلب داشتم، اما پولم را نمي‌داد. براي همين از رضا كه پيك موتوري بود درخواست كمك كردم.
 او هم قبول كرد در قبال گرفتن 5‌ميليون تومان با كمك فردی به نام هوشنگ، علي را كتك بزند تا پولم را بدهد، اما آنها زياده‌روي كردند و او را كشتند. بعد از اين ماجرا آنها 38 ميليون تومان گرفتند و رفتند.‌» 
با اين توضيحات دو متهم ديگر نيز بازداشت شدند، اما رضا قتل را گردن صاحب كارش انداخت و گفت: «من و هوشنگ در قتل نقشي نداشتيم. اين پيمان بود كه از من خواست به خاطر قضيه ناموسي دوستش را تنبيه كنيم.
من هم قبول كردم و با هوشنگ صحبت كردم تا همراهم باشد. روز حادثه با شوكري كه پيمان خريده بود به صورت مقتول زدم سپس با ملاقه به سرش كوبيدم، اما او هنوز زنده بود و فقط سرش خوني شده بود. بعد از آن پيمان با آبگردان به سر مقتول زد و يك طناب به دور گردنش انداخت و با هوشنگ طناب را كشيدند. مقتول كه ضعف كرده بود از نفس افتاد، سپس پيمان از هوشنگ خواست با چاقو به گردن مقتول بزند كه او هم از ترس ضربه زد.‌‌» متهم در آخر گفت: «بعد از فوت مقتول، پيمان از داخل ماشين او كيفي آورد كه محتوي تعدادي مدارك بود. او اثر انگشت مقتول را پاي آن مدارك گذاشت و بعد از آن با هم جسد را داخل خودرو در خياباني رها كرديم.‌» با تأييد توضيحات از سوي سومين متهم، پرونده به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
 سه متهم بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي‌دم در دفاع از خود، قتل را گردن هم انداختند تا اينكه هيئت قضايي با توجه به مدارك موجود در پرونده هر سه متهم را به اتهام مشاركت در قتل به قصاص محكوم كرد. 

نظر شما