شناسهٔ خبر: 23092848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه‌ها
رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه‌ها گفت: اگر استادی از نظر اخلاقی ضعف داشته باشد یا دارای تراز علمی مناسب نباشد مانع فعالیت وی می شویم.
محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با مهر گفت: آنچه که مرکز جذب روی آن حساسیت دارد روشن است، ما ابتدا در مورد تراز علمی متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه‌ها حساس هستیم که آن را کنترل می کنیم، البته نه به عنوان اینکه صلاحیت را تشخیص بدهیم.
وی ادامه داد: دانش آموختگان هر دانشگاهی با دانش آموختگان دانشگاه‌های دیگر از حیث تراز علمی متفاوت هستند، برخی اصرار دارند فردی که مقاطع تحصیلی را در دانشگاه پایین تر گذرانده، در دانشگاه بالاتر مشغول به فعالیت شود که این موضوع مانند این است که چرخ ماشین پراید را برای ماشین شاسی بلند بکار بگیرید که اگر این کار صورت گیرد، هم چرخ و هم ماشین ضایع می شوند.
رضوان طلب افزود: موضوع دوم «اخلاق استادی و سلامت اخلاقی» است که مرکز جذب روی این مساله بسیار حساس است، در این خصوص با مواردی در برخی از دانشگاه‌ها روبرو بوده‌ایم، افرادی بوده‌اند که سابقه بد اخلاقی در دانشگاهی داشته و برای اینکه این مساله گم شود به دانشگاه دیگر منتقل می شدند، ما نمی‌توانیم این موضوع را بپذیریم، برخی دانشگاه‌ها اصرار دارند که این اعضاء را جذب کنند، با اینکه سابقه آنها روشن است.

آموزشگاه‌ها نمی توانند دیپلم صادر کنند
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرجع صدور دیپلم رسمی آموزش و پرورش است، گفت: برخلاف تبلیغات آموزشگاه‌ها برای صدور دیپلم رسمی، در خارج از آموزش و پرورش تنها “گواهینامه مهارت” صادر می‌شود.
مصطفی آذرکیش در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: این آموزشگاه‌ها به نوعی از عدم آگاهی کافی برخی مردم سوءاستفاده می‌کنند.
وی افزود: این آموزشگاه‌ها اعلام می‌کنند که این گواهینامه، همان دیپلم است، در حالی که گواهینامه مهارت با دیپلم تفاوت دارد و باید واحدهای طی شده با ترکیبی از نمرات دروس عمومی در مجموع تبدیل به دیپلم شود.
آذرکیش ادامه داد: اکنون روش‌های مختلفی برای ارتقای سطح تحصیلات بزرگسالان داریم. یک مورد این است که متقاضیان مستقیما وارد دوره‌های نظری مدارس بزرگسالان شوند و دوره آموزشی مربوطه را طی و دیپلم نظری دریافت کنند.
راه دوم این است که وارد مدارس بزرگسالان غیردولتی شوند و در نوبت بعدازظهر آموزش حضوری بگذرانند. راه سوم این است که افراد دروس عمومی را در هنرستان‌های بزرگسالان بگذارنند و دروس مهارتی را در خارج از آموزش و پرورش و عمدتا در وزارت ارشاد، جهاد کشاورزی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بگذرانند و بعد معادل‌سازی کنند که مجموعه آن تبدیل به دیپلم کاردانش شود.

آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی؛ جمعه
آزمون استخدامی دانشگاه­‌های علوم پزشکی سال ۹۶ جمعه اول دی ماه ۹۶ برگزار می شود و داوطلبان از امروز ۲۸ آذر ۹۶ می توانند با ورود به سایت سنجش، کارت آزمون را دریافت کنند.
به گزارش مهر، لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۹۶ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.orgقرار می‌گیرد.
برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد اعلام شده حداکثر تا تاریخ اول دی ماه ۹۶ منحصراً به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.Sanjesh.orgقسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

آغاز ثبت نام سومین المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی
ثبت‌نام سومین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سال ۹۷-۹۶ آغاز شد.
علاقه مندان به شرکت در سومین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سال ۹۷-۱۳۹۶ تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه فرصت دارند از طریق مراجعه به سامانه http:ررoly.medu.ir نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما