شناسهٔ خبر: 66772965 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون از راه رسید

صاحب‌خبر -

سرفیس لپ تاپ جدید – Surface Laptop مایکروسافت با پشتیبانی ویژه از هوش مصنوعی Copilot، پردازنده‌های جدید اسنپدراگون و سخت‌افزار روز معرفی شد.

نسل جدید لپ‌تاپ Surface با پردازنده‌های اسنپدراگون X شرکت کوالکام بالاخره از راه رسید. مایکروسافت در رویداد ویژه خود، از این لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد و قول داد که عملکرد آن نسبت به نسل‌های قبلی، حتی قابل مقایسه هم نباشد!

مشخصات و امکانات سرفیس لپ تاپ جدید

سرفیس لپ تاپ جدید که به‌لطف تجهیز به چت بات هوش مصنوعی مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ کوپایلوت پلاس هم نامیده می‌شود، در دو سایز ۱۳.۸ و ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. هر دو مدل از نمایشگر لمسی ۳:۴ IPS با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۵۳۶ پیکسلی و ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسلی بهره می‌برند. نرخ تازه‌سازی آن نیز به ۱۲۰ هرتز افزایش یافته است، علاوه بر این سرفیس لپ‌تاپ حالا از HDR پشتیبانی می‌کند. و البته گوشه‌های نمایشگر آن هم اکنون برای مطابقت با طراحی رابط کاربری ویندوز ۱۱، گرد شده‌اند.

سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت

این لپ‌تاپ که با جدیدترین تراشه‌های کوالکام کار می‌کند، ۸۶ درصد سریع‌تر از سرفیس لپ‌تاپ ۵ مجهز به پردازنده اینتل است. شما می‌توانید مدل ۱۳.۸ اینچی آن را با پردازنده اسنپدراگون X Elite یا Plus سفارش دهید، در حالی که مدل بزرگ‌تر فقط با اسنپدراگون X Elite در دسترس خواهد بود. از نظر حافظه، می‌توانید ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X را انتخاب کنید. سایر کامپیوترهای سری کوپایلوت پلاس مایکروسافت نظیر سرفیس پرو جدید هم با حداقل ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شوند. این یک استاندارد جدید برای محصولات مایکروسافت محسوب می‌شود.

علاوه بر افزایش عملکرد، پردازنده‌های جدید اسنپدراگون، عمر باتری را نیز به‌طور قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند. سرفیس لپ‌تاپ ۱۳.۸ اینچی می‌تواند تا ۲۰ ساعت ویدیو پخش کند، در حالی که مدل ۱۵ اینچی تا ۲۲ ساعت دوام می‌آورد.

در مورد پورت‌ها، شما دو عدد پورت USB-C/USB4 دریافت می‌کنید که می‌توانند لپ‌تاپ شما را شارژ کنند، داده‌ها را انتقال دهند، نمایشگرهای خارجی (تا سه نمایشگر 4K) را تغذیه کنند و لوازم جانبی را متصل کنند. همچنین یک پورت USB-A 3.1، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و درگاه قدیمی اما کارآمد Surface Connect نیز وجود دارد. مدل ۱۵ اینچی همچنین دارای یک کارت‌خوان microSDXC است.

سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت

از دیگر تغییرات در سرفیس لپ تاپ جدید می‌توان به ترک‌پد لمسی هپتیک، پشتیبانی از وای فای ۷ و بلوتوث ۵.۴، وب‌کم ۱۰۸۰p با Windows Hello و افکت‌های استودیو ویندوز، دو اسپیکر دالبی اتمس و میکروفون‌های استودیویی با قابلیت فوکوس صدا اشاره کرد.

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۴ هم‌اکنون برای پیش‌سفارش در فروشگاه مایکروسافت در دسترس است. مدل ۱۳.۸ اینچی با قیمت ۹۹۹ دلار شروع می‌شود و تا ۲۳۹۹ دلار می‌رسد. مدل بزرگ‌تر هم از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود و تا ۲۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. رنگ‌بندی Surface Laptop 2024 نیز شامل آبی (Sapphire)، طلایی (Dune)، نقره‌ای (Platinum) و مشکی (Black) خواهد بود.

نظر شما