شناسهٔ خبر: 23049224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

همایش پیشگیری ازرفتارهای پرخطروایدزمسجدسلیمان

همایش پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ایدز با حضور آقای عیدیوندی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مسجدسلیمان،آقای اکبری کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان ، خانم آشتیان کارشناس شبکه بهداشت و درمان و آقای خدادادی کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش مسجدسلیمان در سالن امور تربیتی برگزار گردید

صاحب‌خبر -

 

 

خوزستان (پانا)علی عیدیوندی دراین باره اظهارداشت: با توجه به بروز انواع رفتارهای پرخطر در میان جامعه و بخصوص گروه های سنی نوجوانان و جوانان، همایش پیشگیری از این گونه  رفتارها با محوریت شناخت ایدز و هپاتیت برگزار می شود

وی در تشریح موضوع همایش عنوان نمود: از مهمترين گروه های سنی درمعرض خطر نوجوانان و جوانان می باشند وآگاهی به آنان در زمينه کنترل و پيشگيری از ايدز و دیگر بیماری ها جز ضروريات آموزشی وبهداشتی تمام کشورهاست .

اکبری کارشناس  مرکز بهداشت درباره محور همایش ابراز داشت: بحث های همایش بیشتر حول مسائل شناخت و پیشگیری رفتارهای پرخطر می باشد .

وی اضافه کرد: براي اجتناب از آلودگي به ايدز و دیگر موارد بیماری شناخته شده در میان این گروه های سنی، باید در برابر تعارفاتی چون سيگار، مواد مخدر،‌ شرکت در مجامع خطرناک،‌ وسوسه در انجام کارهاي ناسالم مقاومتی وجود داشته باشد .

وی آموزش را از جمله راهکارهای دارای اهمیت برای شناخت رفتارهای پرخطر دانست و بیان داشت: آموزش در مراکزی که نوجوانان وجوانان درآن حضور دارند و یادگیری رفتاری و عملی برخورد با تعارفات پر خطر می تواند به داشتن جامعه ای سالم تر یاری رساند.

در پایان همایش پیشگیری از رفتارهای پرخطر با محوریت ایدز و هپاتیت، بیشتر مسائل را مربوط به گروه های سنی در معرض رفتارهای پر خطر، دانست و چنین همایش هایی با موضوع های متنوع، بیشتر برگزار شود تا به روند آموزشی و یادگیری شهروندان و گروه های اجتماعی کمک نماید.

نظر شما