شناسهٔ خبر: 66625111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری گردهمایی مبلغان بشردوستانه هلال احمر در قم

خبرگزاری صدا و سیما

دومین گردهمایی مبلغان بشردوستانه با تجلیل از داوطلبان و نهادهای فعال همکار با جمعیت هلال احمر در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در دومین گردهمایی مبلغان بشردوستانه که همزمان با هفته هلال احمر و با حضور مبلغان علوم دینی عضو جمعیت هلال احمر در قم برگزار شد از فعالان این عرصه و نهادهای همکار با جمعیت هلال احمر در حوزه بشردوستانه تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای عضو جمعیت هلال احمر شهیدان صداقت و مختارزاده تقدیر شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به جایگاه والای جمعیت هلال احمر در عرصه ملی و بین‌المللی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آحاد مردم گفت: رسالت هلال احمر خدمت به انسان‌هاست و بسیاری از مردم و مبلغان علوم دینی در کشور به صورت داوطلبانه در این نهاد فعالیت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت در کنار توجه به مباحث علمی، هدایت معنوی و هدایت سیاسی در حوزه خدمات اجتماعی نیز مشارکت فعال دارند، افزود: روحانیت در حوادث بسیاری از قبیل سیل زلزله و کرونا در کنار مردم بودند.

بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در حوادث و سوانح گوناگون از ظرفیت روحانیت در امدادرسانی و توزیع اقلام استفاده می‌کند و همچنین از حضور طلاب در رشته روانشناسی قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران نیز بهره می‌گیرد.

در حال حاضر با تفاهم‌نامه مشترک حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر دوره‌های آموزش‌های امدادی به منظور توانمندسازی طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که از سال گذشته تاکنون ۶ هزار طلبه در این زمینه آموزش دیدند که ۱۸۰۰ نفر آنها در استان قم حضور دارند.

سه میلیون داوطلب با جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بشر دوستانه مشارکت دارند.

<div id="video-display-embed-code_11105564"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232113/11105564?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما