شناسهٔ خبر: 66625532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی: حضور چشمگیر فضلای حوزه علمیه در حوادث طبیعی ارزشمند است

قم- ایرنا - آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه امروز حضور چشمگیر فضلای حوزه علمیه در حوادث طبیعی بسیار ارزشمند است گفت: سامان‌دهی این موضوع و هماهنگی با جمعیت هلال احمر در رسیدن به نتیجه مطلوب موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مرجع تقلید عصر یکشنبه در پیامی به همایش مبلغان بشر دوستی در مدرسه علمیه امام کاظم‌(ع) قم اظهار داشت: در اسلام عزیز همه مردم به اعضای یک پیکر تشبیه شده‌اند، بر این اساس توصیه شده، که همه افراد جامعه در جهت رفع نیازهای یکدیگر بکوشند.

وی در ادامه افزود: بدون شک این کار می‌تواند در یک سطح وسیع در قالب مشاغل مختلف نیز شکل بگیرد، از این رو افراد جامعه می‌توانند با نیت خدایی به دیگران کمک نمایند.

این مرجع تقلید همچنین بیان کرد: خدمت به خلق خدا در فرهنگ قرآن و اهل بیت‌(ع) ارزش و ثواب فراوانی دارد.

وی یادآور شد: در قرآن کریم آمده است، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست می‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد، پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: یکی از وظایف مهمی که علمای محترم و طلاب عزیز باید به آن توجه کنند، اهمیت دادن به مردم است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز حضور چشمگیر فضلای محترم برادر و خواهر در حوادث طبیعی بسیار ارزشمند است و سامان‌دهی این موضوع و هماهنگی با جمعیت هلال احمر در رسیدن به نتیجه مطلوب موثر است.

وی در بخش پایانی این پیام با یادآوری این نکته که در سال‌های اخیر به این موضوع توجه بیشتری شده، خاطرنشان کرد: مردم نیز از اینکه می‌بینند، این عزیزان در کنار آنها هستند، خوشحال می‌باشند، امیدوارم این موضوع بیش از پیش گسترش یابد، و رسانه‌ها نیز در انعکاس این خدمات جدیت داشته باشند.

رسالت اصلی هلال احمر کشور خدمت به بشریت است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش مهمترین رسالت هلال احمر جمهوری اسلامی را خدمت به بشریت دانست و گفت: برای هلال احمر جمهوری اسلامی دین، مذهب، قوم، قبیله و عشیره مطرح نیست، و فقط انسان به عنوان گل سرسبد عالم هستی موضوعیت دارد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی در میان صلیب سرخ‌های جهانی از رتبه بالایی برخوردار است و توانسته خودش را در صحنه بین‌المللی خوب عرضه کند.

امام جمعه قم همچنین با بیان این مطلب که هلال احمر با توجه به رسالت حوزه‌های علمیه با این نهاد عملا اظهار همدلی و همراهی کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: هلال احمر امروز به سراغ حوزه علمیه آمده تا حوزه در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی از همراهان و همیاران آن باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: تلاش خستگی ناپذیر و تمام برنامه‌ریزی‌های هلال احمر برای این است که دست افتاده‌ای را بگیرید تا بایستد.

امام جمعه قم یادآور شد: در تحریم‌های ناجوانمردانه، و هر حادثه‌ای در دورترین نقطه جهان، این هلال احمر جمهوری اسلامی است که با تمام ساز و کارش برای حضور در عرصه اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین گفت: خوشبختانه طلبه‌ها، استادان، مرجعیت بزرگ و همه شخصیت‌های حوزوی و رهبر معظم انقلاب احساس می‌کنند که باید این هلال احمر فعال بماند و در میدان کار، ارائه کار بدهد.

وی در ادامه افزود: در میان ده‌ها کشوری که خدمت‌رسانی می‌کنند نام زیبای هلال احمر جمهوری اسلامی بر سر زبان‌ها جاری است، این نشانه این است که پیام انقلاب اسلامی، خدمت به بشریت است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: هلال احمر کشور با این خدمات بشر دوستانه می‌خواهد نام عزیز ایران، مکتب اهل بیت و رهبر انقلاب را به دنیا معرفی کند تا دنیا بداند، ایرانی امروز آن ایرانی دیروزی که حاکمان طاغوت بر آن حکومت می‌کردند، نیست.

وی تاکید کرد: ایرانی امروز، دعوت کننده بشریت به سوی هدایت معنوی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی است.

همراهی علمای دینی از افتخارات هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: یکی از افتخارهای جمعیت هلال احمر همراهی علمای دینی در امر امداد رسانی، تحت عنوان مبلغان بشر دوستی است.

پیرحسین کلیوند در ادامه سخنان این اقدام هلال احمر ایران را یک الگوی موفق برای دنیا توصیف کرد و گفت: ما این همراهی را به رخ صلیب سرخ جهانی می‌کشیم.

وی همچنین علم، دانش، اعتقاد و یقین را از ضروری ترین نیازهای یک مبلغ ذکر کرد و گفت: یک مبلع مومن و مسلمان علاوه بر داشتن اطلاعات، همیشه بر علم و آگاهی خود افزوده و آن را به روز می‌کند.

کلیوند یادآور شد: مبلغان دینی در انجام کار نیک عجله و شتاب می‌کنند، لازمه وجودی یک مبلغ دینی صبر و حوصله است، اراده پولادین دارد و گام‌های او استوار است.

محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز ارائه آموزش‌های امداد و نجات به ۶ هزار نفر از طلبه‌های حوزه‌های علمیه در یک سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه هزار نفر از این طلبه‌ها در حوزه علمیه قم هستند.

همزمان با ششمین روز از هفته هلال احمر، دومین گردهمایی مبلغان بشر دوستی با حضور یکهزار تن از طلبه‌های برادر و خواهر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

نظر شما