شناسهٔ خبر: 23043521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو شورای نگهبان:

جامعه اسلامی باید وحدت و الفت داشته باشد

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید جامعه وحدت و الفت باشد، گفت: حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی به منزله صیانت از اصل اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، در جلسه شرح خطبه سوم نهج البلاغه(شقشقیه) که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: حفظ وحدت مسلمانان و پرهیز از اختلاف افکنی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم اسلام دین وحدت است؛ بنابراین هرکسی بخواهد بین وحدت مسلمانان اختلال ایجاد کند برخلاف دین عمل کرده چرا که دین کارکردش اجتماع و با هم بودن است.

اسماعیلی با بیان اینکه انسان دیندار از ایجاد تفرقه بین مسلمانان اجتناب می‌کند، ابراز کرد: طبق صریح روایات، اتحاد نشانه دینداری و عدم مقاومت در برابر دشمن بیانگر بی غیرتی است؛ دلیل سکوت امیرمومنان(ع) بعد از رحلت رسول خدا حفظ وحدت مسلمانان بود.

عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان به منزله دست کشیدن از عقاید و اصول دین نیست، گفت: اصل تاکید بر وحدت مسلمانان آن است که مسلمانان اجازه ندهند برخی اختلافات اعتقادی به اصل اسلام ضربه وارد کرده و ابزاری برای سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد.

وی بدگویی و بدبینی را مهمترین عوامل ایجاد فتنه در نابودی اتحاد بین مسلمین بیان کرد و گفت: لعن و سب در فتاوای مراجع عظام خیانت به اسلام است. انسان به جای آن که نسبت به دیگران بدگویی کند لازم است در حق آنان به درگاه حضرت احدیت دعا کند چرا که این عمل سیره اهل بیت(ع) است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه امام علی(ع) بعد از رحلت رسول خدا مدام ظلمی را که در حقش روا شد به مردم متذکر می‌شد، خاطرنشان کرد: تذکر حضرت حق بود و با کلامی زیبا بیان می‌شد تا به اصل اسلام آسیبی وارد نشود برهمین اساس جامعه اسلامی باید جامعه وحدت و الفت باشد./۹۶۹//۱۰۲/خ

نظر شما