شناسهٔ خبر: 23021071 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکيد بر اهميت وحدت و عملي کردن دستورات قرآن ودين؛ محور خطبه های نماز جمعه اهل سنت استان خراسان شمالي

تنا - استان خراسان شمالی

امام جمعه یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: خواندن نماز روح انسان ها را جلا می بخشد، دل ها را شادمان می گرداند، بهترین تسکین دهنده بیماری های روحی است، مونس تنهایی انسان ها بوده و درنهایت سعادت دنیوی و اخروی ما مسلمانان را تضمین می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا) از خراسان شمالی، "حاج رحيم آخوند صمدی" امام جمعه يکه سعود درخطبه های نماز جمعه اين هفته در بین نماز گزاران اظهار داشت: نماز رابطه انسان با خداست و مایه آرامش روح و پاکی قلب و پیدایش روح تقوا و تربیت انسان و طلب مغفرت و بخشش گناهان است. 

آخوند صمدی تصریح کرد: انسان در همه لحظات زندگی حتی هنگام مرگ هم ممکن است دچار خطا شود و کار ناشایستی را انجام دهد و گناه کند، نماز یکی از راه هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می دارد و به صراط راست و روشن هدایت می کند. 

امام جمعه یکه سعود هچنين اضافه کرد: مهمترین و کارآمدترین سلاح امت اسلامی وحدت و اتحاد است و مسلمانان باید بدانند امروز، اتحاد یک نعمت و تفرقه یک عذاب است. 

چنگ زدن به ريسمان الهي مهمترین سلاح مسلمانان برای مقابله بادشمنان است

امام جمعه باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان نيزگفت: چنگ زدن به قرآن وسنت پیامبر(ص) به عنوان ریسمان محکم الهی مهمترین سلاح مسلمانان برای مقابله بادشمنان قسم خورده اسلام است.

”حاج غفور آخوند یزدانی"امام جمعه باغلق از توابع شهرستان رازوجرگلان هم در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: راه رستگاری چنگ زدن به دین مبین اسلام است و مسلمانان باید به دستورات دین مبین اسلام و پیامبر(ص) عمل نمایند.

وي با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام نیز تصریح کرد: ایمان، عقیده، عمل و كردار حضرت محمد (ص)عامل قوی برای اتحاد مسلمین بوده و آن حضرت قبل از اینكه چیزی را به كسی بیاموزد، با كمال تقوی به آن عمل می كردند.

باقرائت قرآن انسان ها از آتش جهنم و عذاب الهی نجات پيدا بکنند

امام جمعه روستاي تازه ياب از توابع شهرستان مانه و سملقان هم گفت: قرائت قرآن به انسان فواید بی شماری می بخشد که یکی از فواید مهم آن نجات انسان ها از آتش جهنم و عذاب الهی است که باعث می شود ما انسان ها هم در دنیا هم درآخرت از بهترین نعمات الهی برخوردار شویم.

حاج عبدالله آخوند خوش نظر" امام جمعه اهل سنت تازه یاب از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت:خداوند برای هدایت انسانها برای هرامتی پیامبری را فرستاد و هرپیامبری دارای معجزه ای از جانب خداوند است تا انسانها را دعوت به اسلام كنند.

آخوند خوش نظر تصريح کرد:دشمنان به هر طریقی می‌خواهند بین صفوف فشرده امت اسلام شكاف انداخته و به اهداف خود برسند بنابراین بر هر فرد مسلمان اعم از شیعه و سنی و دیگر فرق اسلامی واجب است با گسترش برادری، تنها به وحدت بیندیشند.

مهمترين اهداف استکبارجهاني و اسراييل غاصب جلوگيري از گسترش اسلام است

امام جمعه روستاي حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: استکبار جهاني و اسراييل غاصب می خواهند، وحدت مسلمانان را که جهانی شده و روز به روز برتعداد مسلمین و گرایش به دین اسلام افزود می شود، بکاهند واز ورود ملت های جهان به دروازه اسلام جلوگیری کنند، که این هدف ابلیسی آنها با وحدت امت رسول الله با شکست مواجه خواهد شد.

"حاج آنا اخوند پروانه" امام جمعه حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه حصارچه اظهار داشت: خاتم پیامبران برای گسترش دین اسلام و عملی شدن دستورات آن زحمات فراوانی كشیدند و تمام عمر خود را وقف اسلام كردند و ما مسلمانان نیز باید قدردان زحمات آن حضرت باشیم و باید، دستورات اسلام و قرآن را در همه زمینه ها عملی بكنیم تا با این عمل بتوانیم پیامبر عظیم الشان را خشنود بسازیم.

وي تصریح كرد: امروز دشمنان رسول الله قصد دارند، با گسترش اسلام هراسي در جهان، از گسترش همبستگي و اتحاد جلوگيري بکنند و لذا شرايط و اوضاع کنوني جهان مي طلبد که وحدت داشته باشيم.
 

نظر شما