شناسهٔ خبر: 23033372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی انجام شد؛

رقابت بیش از 4هزار دانش‌آموز کشور در حوزه علوم اعصاب شناختی

صاحب‌خبر -


چهارمین دوره آزمون دانش مغز با حضور 4 هزار و 100 دانش آموز از تمامی استان‌های کشور به جزء ایلام در 41 حوزه برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین دوره آزمون دانش مغز" brain bee " با حمایت کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و از سوی انجمن علوم اعصاب ایران در تهران و مراکز استان های کشور برگزار شد.
ترویج علوم اعصاب شناختی میان دانش آموزان کشور و شناسایی استعدادها در این حوزه از اهدافی است که این رویداد به دنبال آن است تا با علاقه مند کردن دانش آموزان زمینه برای ترویج و فعالیت در حوزه علوم شناختی گسترش یابد.
این دوره از آزمون "دانش مغز" با حضور 4 هزار و 100 دانش آموز از 30 استان کشور در 41 حوزه برگزار شد که قبل از برگزاری آزمون دانش آموزان با حمایت ستاد در دوره هایی برای آمادگی بیشتر دانش آموزاندر مدارس حضور یافتند.  در نهایت نیز 30 نفر از این رقابت به دور دوم راه می یابند. البته مدارس این برگزیدگان با حمایت ستاد از امکاناتی همچون تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه بهره مند می شود.
همچنین دور دوم این مسابقات در دو مرحله کتبی و عملی ابتدای سال 97 برگزار می شودکه منبع این دوره کتاب "حقایق مغز" است همچنین برگزاری مدرسه زمستانه به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان برای حضور در این رویداد با حمایت ستاد اسفند ماه سال جاری در دانشگاه تهران، شهید بهشتی، ایران و آزمایشگاه نقشه برداری رخ می دهد.
سینا توکلی دبیر کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره این رویداد اظهار کرد: دانش آموز در رده های سنی 13 تا 18 سال برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند. پس از برگزاری این مرحله و مرحله دوم یک نفر به عنوان فرد نهایی آزمون "دانش مغز" معرفی می شود. دانش آموز برتر منتخب آزمون دانش مغز brain bee " برای شرکت درمسابقات جهانی تابستان سال آینده 97 به برلین آلمان اعزام خواهد شد.
وی همچنین گفت: مسابقات brain bee  رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی در سطح جهانی است  که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.
انتهای پیم/25

نظر شما