شناسهٔ خبر: 21201305 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

شرایط شرکت در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان اعلام شد

صاحب‌خبر -

مهر - محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاست گذاری و سرپرست آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان در نشست «نخستین آزمون استخدام شرکت های خصوصی و دانش بنیان کشور» که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: امسال برای اولین بار آزمون استخدام شرکت های خصوصی و دانش بنیان  با هدف کاهش آمار بیکاری و افزایش کیفیت تولید این شرکت ها برگزار می شود.
وی عنوان کرد: نخستین آزمون شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دو مرحله در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان آغاز ثبت نام این آزمون از ساعت ۸ صبح امروز افزود: ثبت نام تا روز ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت و اعلام نتایج و آغاز مرحله مصاحبه و جذب نیز نیمه دوم مهرماه سال جاری خواهد بود. متقاضیان برای ثبت نام کافی است به سایت آزمون به نشانی inre.ir مراجعه کنند.
قمری با بیان اینکه ثبت نام این آزمون امروز به صورت اینترنتی آغاز می شود، اظهار داشت: برگزاری آزمون مرحله اول به صورت نیمه متمرکز و اینترنتی در مهر و آبان ماه خواهد بود و نتایج در اول آذرماه اعلام می شود.
دبیر شورای سیاست گذاری و سرپرست آزمون استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان بیان داشت: آزمون دوم به صورت مصاحبه حضوری از دی ماه تا اسفند ماه در تهران و ۵ استان کشور به صورت منطقه ای دایر می شود.
به گفته قمری، در اسفند ماه افراد انتخاب شده جهت استخدام به شرکت ها معرفی می شوند.
وی ادامه داد: مشاغل مورد نیاز شرکت های خصوصی و دانش بنیان بر اساس حوزه به ۸ بخش مستقل با عناوین اجرایی و فنی_بهداشت، درمان و مراقبت_خدماتی، رفاهی و آموزشی_طراحی، رسانه ای، بازاریابی و فروش_فناوری اطلاعات_کارشناسی و مهندسی_ مالی و حقوقی و اداری_ مدیریتی تقسیم شده است.
قمری افزود: این آزمون توسط یکی از شرکت های پارک فناوری پردیس که تجربه های اجرایی در برگزاری مسابقات مهارت سنجی دارد، برگزار می شود. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و صداوسیما نیز در اجرای این آزمون با یکدیگر همکاری می کنند. 

نظر شما