شناسهٔ خبر: 23015465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز فعالیت صندوق حمایت ازفارغ التحصیلان دانشجویی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: صندوق حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی با قوت کار خود را آغاز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
آغاز فعاليت صندوق حمایت ازفارغ التحصیلان دانشجویی-بزوديبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی با راه اندازی صندوق حمایت از فن آوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان، این قشر علمی از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.
زاهدی که به مناسبت روز دانشجو میهمان دانشجویان دانشگاه پیام نور کرج بود، گفت: با این قانون قطعا قشر فرهیخته دیگر نباید نگران آینده کاری و سرمایه در این حوزه باشند.
وی با انتقاد از برخی برنامه ریزی‌ها افزود: متأسفانه آینده روشنی برای پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در حال حاضر نداریم و باید روند فعلی اصلاح شود.
نماینده مجلس در ادامه از ارسال بسیاری از مواد جدید قانونی برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: دبیرخانه شورا از این اتفاق استقبال کرده است.
زاهدی افزود: ماده‌ای از این قانون تخفیف ویژه مالیاتی و بیمه‌ای به صاحبان مشاغلی است که از فارغ التحصیلان استفاده کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: دانشگاه‌ها باید به سمت مهارتی شدن حرکت کنند و نباید فقط به آموزش‌های تئوری بسنده کرد.
وی همچنین مبارزه با فساد را خواسته تمامی دلسوزان نظام برشمرد و گفت: مطالبه ما از قوه قضاییه برخورد بدون اغماض با هر متخلف و مفسدی است.
زاهدی در خصوص بررسی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: بیش از سه هزار صفحه مستندات از برداشت‌های بدون حساب و کتاب در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به دست ما رسیده است که نشان از حجم بالای تخلفات در این بخش دارد.
وی افزود: قوه قضاییه باید دست آن‌هایی که به بیت المال نیت سو داشتند را قطع کند و با هیچ آقازاده‌ای از هر گروه و جناح مماشات نکند.
وزیر سابق علوم، تحقیقات و فن آوری در ادامه گفت: خواسته ما از دانشجویان مطالبه گری و بیان عقیده‌های بدون، چون و چراست، چرا که این سخنان دقیقا نمونه اخلاص در بیان است.
وی در پایان نیز اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را حرکتی جعلی و بازی جدید ترامپ در منطقه دانست و گفت: قطعا اگر ملت‌های مسلمان با هم وحدت و یکپارچگی داشتند، این نقشه شوم راه به جایی نمیبرد.

 

نظر شما