شناسهٔ خبر: 22916342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان روز سه شنبه نهایی می شود

کرج - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در مجلس پیگیری شده که روز سه شنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رای گیری نهایی مطرح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز شنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور در کرج، افزود:بیش از 3هزار و 600صفحه مستندات در خصوص سواستفاده و تخلفات در این ارتباط پیدا کرده ایم و درخواست ما از قوه قضاییه این است که پس از ارایه گزارش توسط مجلس یک تیم کارشناسی تشکیل و تمامی افرادی که در این قضیه دست داشته اند را محاکمه کند.
وی اضافه کرد: قوه قضاییه دادگاهی علنی و شفاف در این زمینه تشکیل دهد تا مردم و دانشجویان شاهد این محاکمه بزرگ باشند.
زاهدی گفت: بیش از 13هزار میلیارد تومان از طریق بانک سرمایه در این ارتباط وام داده شده که 9هزار میلیارد تومان آن مشکوک الوصول است. قوه قضاییه تمامی افرادی که در این خصوص نقش داشته اند فارغ از هر گونه وابستگی به حزب، قوم و خویشاوندی را محاکمه و تنها اجرای عدالت را در مورد این چپاول گران در نظر داشته باشد.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید مطالبه گر باشند، خاطرنشان کرد: از قوه قضاییه انتظار داریم هر کسی را که بر بیت المال این مملکت دست اندازی می کند، دست هایشان را قطع کرده و دادگاه علنی تشکیل دهد تا مردم بدانند که در این کشور چک سفید امضا به هیچ کس داده نمی شود.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این صورت است که مردم و دانشجویان به مسئولین اعتماد می کنند.
**کشوری به نام اسرائیل نمی شناسیم که پایتختی برای آن قائل باشیم
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا همواره نشان داده که قابل اعتماد نیست، ترامپ آنقدرها که می گویند دیوانه نیست، بازیگر جریان صهیونیست است و ماموریت دارد تا اینگونه برخورد کند تا به بهانه دیوانه بودن به راحتی از کنارش بگذریم.
وی گفت: اگر در جریان کمپ دیوید کشورهایی چون عربستان سعودی ایستادگی می کردند، امروز ترامپ جرات نمی کرد موضوع انتقال سفارت را مطرح و برای اسراییل پایتخت تعیین کند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ما اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم که پایتختی برای آن بشناسیم، اسراییل غاصب اصلا کشور نیست.
این نماینده مجلس همچنین گفت: در چنین شرایطی آل سعود با انجام تحرکاتی مانند بستن فلکه های نفتی خود بر روی آمریکا می تواند ثابت کند که طرفدار اعراب و جهان اسلام است.
وی گفت:جریان مبارزه با استکبار تنها مرتبط به یک مقطع خاص نیست، در 2ماه گذشته آمریکا و ایادی آن به به راه انداختن جریاناتی مانند انتخابات اقلیم کردستان، کودتا علیه مردم یمن، داعش و انتقال پایتخت رژیم جعلی اسراییل غاصب سعی دارند تا منطقه را به آشوب بکشانند، در یک چنین شرایطی دانشجویان باید بیدار باشند و با بصیرت افزایی به راحتی از کنار این مسایل عبور نکنند.
زاهدی افزود: اگر امنیت و آسایش نداشته باشیم به وضعیتی مانند عراق و یمن دچار می شویم و دانشجویان باید همه این موارد را مطالبه و افشاگری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت فعلی آموزش عالی در کشور ما بیمار گونه است، افزود: این بیماری به خوبی شناسایی شده است که باید راهکاری برای آن اندیشید.
زاهدی از ارایه طرح آمایش سرزمین به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهار داشت:این طرح به تصویب رسیده و تمامی مراحل تا انتها که همان کسب علم به همراه حرفه و تضمین واقعی برای ایجاد اشتغال است، در آن دیده شده است.
وی ادامه داد: در قوانین بودجه سنواتی اعتبارات خوبی برای فارغ التحصیلان تخصیص یافته تا با ارایه آموزش و مهارت های لازم، ایجاد کارگاه ها و کمک به بنگاه های اقتصادی از طریق راهکارهایی چون کاهش مالیات در صورت ارایه آموزش به این افراد بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال کارآفرینی را نیز در کشور گسترش داد.
این نماینده مجلس ادامه داد: در مجلس تلاش خود را کرده ایم تا به مراکز علمی از جمله دانشگاه ها کمک هایی شود و مجلس افزایش بودجه در ارتباط با این مراکز داشته تا فشار مالی زیادی بر روی دانشجویان وارد نشود.
زاهدی در ادامه به روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد: برخی به دنبال مسخ کردن 16 آذر هستند و به گونه ای دیگر می خواهند آن را جا بیاندازند اما جریان دانشجویی هیچ گاه نباید به انزوا برود و همیشه به عنوان یک جریان پیشرو مطالبه گری کند.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما