شناسهٔ خبر: 22914446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در کرج اعلام کرد

آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از «صندوق ذخیره فرهنگیان»

محمدمهدی زاهدی در گرامیداشت روز دانشجو که عصر امروز در دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشجویان از سال 32 در صحنه بودند و برای منافع ملی و عدالت خواهی در کشور مطالبه گری می‌کردند، اظهار داشت: برخی‌ها به دنبال مسخ 16 آذر هستند تا به گونه‌ای دیگر آنرا جا بیندازند که یادآوری از شهدای دانشجو 16 آذر از آن جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس بحث تحقیق و تفحص از "صندوق ذخیره فرهنگیان" دنبال شده که ۳ روز آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رای‌گیری نهایی مطرح می‌شود.
محمدمهدی زاهدی در گرامیداشت روز دانشجو که عصر امروز در دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشجویان از سال 32 در صحنه بودند و برای منافع ملی و عدالت خواهی در کشور مطالبه گری می‌کردند، اظهار داشت: برخی‌ها به دنبال مسخ 16 آذر هستند تا به گونه‌ای دیگر آنرا جا بیندازند که یادآوری از شهدای دانشجو 16 آذر از آن جلوگیری می‌کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جریان دانشجویی باید به عنوان یک جریان پیشرو مطالبه‌گر باشد و نباید به انزوا برود، افزود: ملت ایران قدردان افرادی که در صف نخست هستند، است.
وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور به ازای اینکه کارجو باشند باید کارآفرین باشند که این امر در مجلس دنبال می‌شود، بیان کرد: قانون رفع موانع تولید، برنامه ششم توسعه و حمایت از صندوق نوآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان از جمله قانون‌ها در این زمینه است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وضعیت فعلی آموزش عالی کشور خوب نیست و بیمار است، ادامه داد: این بیماری شناسایی شده و مهمترین دغدغه دانشجوها اشتغال است. ریل‌های آموزش عالی کشور در حال تغییر و اصلاح است و همه متوجه اشکالات کار شده‌اند.
زاهدی با بیان اینکه آموزش عالی طرح آمایش سرزمین را به شورای عالی فرهنگی ارائه داده که تقریبا به تصویب رسیده است، اضافه کرد: مقصد واقعی آموزش همگانی، کسب علم و مهارت و تضمین اشتغال است.
وی ادامه داد: نگاه پیام نور باید از حمایت فعلی بیرون بیاید و باید دوره‌های مجازی برای بحث‌های بین‌الملل دنبال شود و پیشران این امر پیام‌نور باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش‌های مجازی پیام نور مشکل دارد، افزود: سعی شده در مجلس تا جایی که امکان دارد به پیام نور کمک شود و مجلس برای آن افزایش بودجه انجام داده است.
وی با اشاره به مسائل منطقه و گره زدن آن به 16 آذر، اظهار داشت: نباید فکر شود که جریان مبارزه با استکبار مختص به یک زمان خاص است.
زاهدی با بیان اینکه در 2 ماه اخیر آمریکایی‌ها 2 توطئه جدید سعد حریری و کودتای یمن را برای برهم ریختن منطقه انجام دادند، اضافه کرد: از دیگر توطئه‌های آنها راه‌اندازی استقلال در کردستان بود که دانشجویان باید هوشیار باشند.
وی با اشاره به اینکه امنیت، استقلال و آزادی برای ما مهم است، گفت: دانشجو باید این موارد را مطالبه‌گری کند و باید قدردان شهدا باشند.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: باید دست آقازاده‌ها و هر کسی که به بیت‌المال دست دراز می‌کند به‌صورت علنی قطع شود و مردم باید بدانند در کشور چک سفید به آقازاده‌ها و بستگان آن‌ها داده نشده است.
وی گفت: در مجلس بحث تحقیق و تفحص از "صندوق ذخیره فرهنگیان" دنبال شده که 3 روز آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رای‌گیری نهایی مطرح می‌شود.
زاهدی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 600 سفته با مستغلات در مورد بحث صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه یافت شده است، افزود: در بانک سرمایه 13 هزار میلیارد تومان وام داده شده که نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان مجهول‌الوصول بوده و نام‌ها شناسایی شده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ترامپ عامل صهیونیست است، ادامه داد: اگر در مقابل کمپ دیوید ایستادگی می‌شد امروز ترامپ جرات حرف زدن در مورد پایتخت اسرائیل را نداشت.
وی با بیان اینکه اسرائیل اصلا کشور نیست که بخواهد پایتخت داشته باشد، تاکید کرد: چرا آل‌سعود به عنوان یک کشور عربی امروز ساکت است، حرف‌های امروز ترامپ به عنوان یک محک خوب برای کشورهای منطقه است تا دیده شود کشورهایی که به سمت آمریکا دست دراز کرده‌اند چه می‌کنند.

نظر شما