شناسهٔ خبر: 23002020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسلام آباد از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در مورد قدس حمایت می کند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد از تصمیم و بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس حمایت کامل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی دیروز (چهارشنبه) پس از برگزاری اجلاس سران با صدور بیانیه ای پایان یافت و کشورهای شرکت کننده در این نشست به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس را مورد تاکید قرار دادند.
در بیانیه نهایی این نشست بیان شد: 'از جامعه جهانی می خواهیم قدس شرقی را به عنوان پایتخت اشغالی دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.'
کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام کردند: 'تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خصوص شناسایی قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس اسلامی را نپذیرفته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.'
کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام کردند: در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس اقدامی نکند، این پرونده را به مجمع عمومی سازمان ملل خواهیم برد.
'محمد فیصل' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی پاکستان، بار دیگر تصمیم ترامپ در مورد ' قدس' را محکوم کرد.
وی اضافه کرد: مجلس ملی و مجلس سنای پاکستان، یازدهم دسامبر با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آراء، تصمیم ایالات متحده مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با هشدار نسبت به تبعات آن، تجدیدنظر ترامپ در این تصمیم را خواستار شدند.
به گزارش ایرنا، موج محکومیت اقدام ترامپ در خصوص قدس همچنان از سوی شخصیت ها و احزاب ادامه دارد.
شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن دوباره تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس، از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواست که در تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.
احزاب و گروه های سیاسی مذهبی و اجتماعی در شهرهای کوچک و بزرگ علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
مجلس محلی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان روز سه شنبه هفته جاری با تصویب قطعنامه ای از جهان اسلام خواست آمریکا را تحریم اقتصادی کند.
در این اعتراض های ضد آمریکایی آدمک ترامپ از سوی مردم پاکستان به آتش کشیده شد.
آساق**6125*شبس*1613*سیدبهادر حسینی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما